۱۳۹۴ تیر ۳۰, سه‌شنبه

نگهداری غیرقانونی سخنگوی حزب اعتماد ملی در قرنطینه زندان اوین

حسین مرادی
  سخنگوی حزب اعتماد ملی و یکی از مشاوران مهدی کروبی، پس از گذشت ۷۲ ساعت از بازداشت، هنوز به بند عمومی زندان اوین منتقل نشده است.
اسماعیل گرامی مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی و مشاور مهدی کروبی، از رهبران محصور جنبش سبز، پس از گذشت ۷۲ ساعت از بازداشت هنوز به بند عمومی زندان اوین منتقل نشده است، این در حالی‌است که بر اساس قانون وی باید ۲۴ ساعت در قرنطینه این زندان نگهداری و سپس به بند عمومی منتقل شود.
این مجروح جنگ که پس از پلمپ غیرقانونی دفتر حزب اعتماد ملی در کودتای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸، برای ادامه تحصیل به کشور هندوستان رفت، پس از اخذ دکترای خود به کشور بازگشت و در بدو ورود توسط وزارت اطلاعات دولت تدبیر و امید بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.
دلیل نگهداری غیرقانونی آقای گرامی مقدم، که مجروح جنگ است، در قرنطینه زندان اوین “نامشخص” ذکر شده است و نگهداری وی بیش از ۲۴ ساعت در این بند غیرقانونی و جرم آشکار است که ماموران این زندان انجام داده‌اند.
گفتنی‌است آقای گرامی مقدم در طول سال‌های اخیر به یک بیماری ناشناخته مبتلا گردیده، که بینایی خود را تقریبا به طور کامل از دست داده است، وی از عوارض مشکلات دوران جنگ نیز رنج می‌برد.
گرامی مقدم سابقه نمایندگی مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی، معاونت در وزارت کشور دولت سیدمحمد خاتمی و مشاورت مهدی کروبی را برعهده داشته است.
این مجروح جنگ ماه‌ها پیش از ورود به کشور، در دادگاهی غیابی و مخفیانه به ۵ سال حبس محکوم شده است.
محسنی اژه‌ای، سخنگوی دستگاه قضایی، در فروردین‌ماه گذشته گفته بود: “برخی افراد که در جریان سال ۸۸ در مظان اتهام بودند و به خارج از کشور گریختند، در اسفندماه گذشته به صورت غیابی محاکمه و محکوم شده‌اند”.

 gerami moghadam

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر