۱۳۹۴ تیر ۲۱, یکشنبه

انهدام یک گروه تروریستی در مرز شرقی ایران

حسین مرادی
 فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی ایران از انهدام “یک تیم تروریستی” در منطقه‌ای مرزی در استان سیستان و بلوچستان واقع در جنوب شرق ایران خبر داده است.
سرتیپ پاسدار قاسم رضایی امروز شنبه، ۲۰ تیر، به خبرنگاران در زاهدان گفت این گروه جمعه شب قصد ورود به داخل خاک ایران از منطقه میرجاوه در مرز پاکستان را داشته‌ است.
به گفته آقای رضایی درگیری نیروهای مرزبانی با این گروه مسلح حدود دو ساعت طول کشیده و در جریان آن تعدادی از اعضای آن کشته و سه نفر از آنها دستگیر شده‌اند.
یک مرزبان هم در این درگیری‌ها جان خود را از دست داده است.
فرمانده مرزبانی همچنین از کشف و ضبط “مقادیر زیادی سلاح و مهمات از جمله سه قبضه اسلحه و مقداری مواد منفجره و ۱۴۰ عدد چاشنی صوتی، نوری و زمانی در این عملیات خبر داد.
او گفت دستگیرشدگان اعتراف کرده‌اند که قصد “اقدامات انفجاری و تروریستی” در شهرهای ایران “به ویژه زاهدان، کرمان و بم” را داشته‌اند.
‘۷۰ گروه شرور’
استان سیستان و بلوچستان با دو کشور افغانستان و پاکستان هم‌مرز است و از سال‌ها قبل صحنه درگیری مسلحانه قاچاقچیان مواد مخدر با نیروهای انتظامی ایران بوده است.
اما طی چند سال اخیر، نقاط مختلف این استان شاهد مواردی از بمب‌گذاری، حملات مسلحانه، ترور مقامات محلی و گروگانگیری بوده که برخی از آنها با انگیزه‌های سیاسی صورت گرفته است.
دو هفته پیش هم سپاه پاسداران، که مسئولیت تامین امنیت بخشی از مرزهای شرقی را بر عهده دارد، ازکشته شدن یک مرزبان در درگیری مسلحانه در منطقه سراوان خبر داد.
فرمانده مرزبانی ناجا امروز از شناسایی بیش از “۷۰ گروه شرور و مشخص‌شده” در پاکستان خبر داده و گفته است: “حتی محل آن‌ها را به‌مقامات پاکستان اعلام کرده‌ایم. انتظار داریم پاکستان حق همسایگی را ادا کند و همکاری لازم را در این زمینه داشته باشد.”

 shelik

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر