۱۳۹۴ تیر ۲۱, یکشنبه

صداوسیما همکاری با هنرمندان “هنجارشکن” را قطع می کند

حسین مرادی
 شورای نظارت بر صدا و سیمای جمهوری اسلامی در مصوبه ای این سازمان را “موظف” به قطع همکاری با هنرمندانی کرد که به گفته این شورا “با حضور هنجارشکنانه” در شبکه های اجتماعی، “تصاویر نامناسبی از خود” را منتشر کرده اند.
براساس گزارش روز شنبه ۲۰ تیر، این شورا در مصوبه خود با اشاره به حضور کارمندان صدا و سیما و هنرمندان در شبکه های اجتماعی اعلام کرد که “تعداد قلیلی از هنرمندان با حضور هنجارشکنانه خود در این شبکه ها و انتشار تصاویر نامناسبی از خود، شئونات اخلاقی و ضوابط سازمانی را رعایت نکرده اند”.
براساس این گزارش، در مصوبه شورای نظارت بر صدا و سیما ،این سازمان “موظف شد تا با هنرمندانی که در این شبکه ها خلاف شئونات حاضر شده اند قطع همکاری کند”.
پیش از این نیز وب سایت تابناک روز۱۶ تیر خبر داده بود که “با قانون جدید رسانه ملی، حضور بازیگران، خوانندهها و مجریان در شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام محدود خواهد شد”.
در همین حال، رمضان شجاعی کیاسری، عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما گفته بود: “بسیاری از هنرپیشه ها در صفحات اجتماعی خود عکس خلاف شرع منتشر می کنند.اینها کسانی هستند که چون میخواهند از طریق صداوسیما نان بخورند با پوشش مناسب در رسانه ملی ظاهر می شوند”.
یک روز پس از انتشار این گزارش، روابط عمومی صدا و سیما اعلام کرد که این سازمان “هیچ تصمیمی” مبنی بر “اعمال محدودیت” برای حضور هنرمندان و مجریان صدا و سیما در شبکه های اجتماعی نگرفته است.
درسالهای گذشته برخی از وب سایت های نزدیک به اصولگرایان ایران بارها از عکسهای منتشر شده هنرمندان در شبکه های اجتماعی انتقاد کرده اند.
درهمین حال وب سایت بولتن نیوز، ۲۵ مرداد ۹۳ ضمن بازنشر تصاویر منتشر شده تعدادی از بازیگران سینما در شبکه های اجتماعی نوشت که بعضی از هنرمندان، فضای شبکه های مجازی را با “اتاق خوابشان اشتباه گرفته اند”.
همچنین در ماه های گذشته انتشار عکس و نوشته ای از آزاده نامداری،مجری تلویزیون که درآن وی مدعی شده بود از سوی فرزاد حسنی،دیگر مجری تلویزیون و همسر سابقش مورد ضرب و شتم قرار گرفته، بازتاب زیادی در شبکه های اجتماعی داشت.
در هفته های گذشته همچنین انتشار متنی از بهرام رادان بر روی توئیتر در مورد قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان در آمریکا و به دنبال آن انتقاد روزنامه کیهان و عذرخواهی این بازیگر از مدیرمسئول این روزنامه، حواشی زیادی را در دنیای مجازی و رسانه ها ایجاد کرده بود.

 seda & sima

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر