۱۳۹۴ تیر ۲۳, سه‌شنبه

روحانی: دولت برای دادن برخی مناصب به زنان تحت فشار است

حسین مرادی
 حسن روحانی گفت که هنوز هم موارد فراوانی جزو انتظارات و مطالبات به حق زنان است که به آن دست نیافته اند، روزی بود که بحث های فراوانی بر سر رای دادن زنان بود که آیا زن می تواند به پای صندوق آرا بیایند یا نه و حتی عده ای شبهه شرعی داشتند و به روایات استناد می کردند.
رئیس جمهوری گفت: “اگر به کتاب ها و مجلات سال های ۴۰ و ۴۱ که از سوی برخی علما و بزرگان تالیف شده می بینید که زن نمی تواند رای دهد و اصلا زن می تواند برای تظاهرات به خیابان بیاید یا خیر که از امام خمینی در نوفل لوشاتو سوال شد و ایشان موضع صریح گرفتند، البته هنوز هم برای برخی مناصب زنان، دولت تحت فشار است”.
وی افزود: “باید یک فرصت برابر در مسایل سیاسی و اجتماعی برای بانوان بوجود آوریم و باید تلاش کنیم به برابری فرصت ها برای زن و مرد برسیم. زنان و مردان دارای ویژگی‌ خاص خود هستند اما این به معنای کمبود یکی و کمال دیگری نیست و این ویژگی‌ها معمولاً در چارچوب تناسب‌های آنان است و ضعف و قوت یا کمال و نقصان شکل نگرفته است”.
رئیس جمهوری ادامه داد: “امروزه زنان مسئولیت های سخت و سنگینی به دوش دارند. بنابراین آسیب های اجتماعی تاثیر بیشتری بر روی زنان دارد بنابراین باید از زنان بیشتر مراقبت کنیم و باید مصونیت برای هر دو جنس زن و مرد وجود داشته باشد، امروزه برخی از زنان بارهای سنگینی از جمله تربیت فرزندان، اداره زندگی و بار بی عدالتی را بر دوش می کشند، البته این ظلم همواره در طول تاریخ بوده و هنوز هم مرتفع نشده است، متاسفانه بیکاری بویژه در بین زنان تحصیلکرده بیشتر است و ما باید از این استعدادها استفاده کنیم زیرا اگر از این گنج و استعداد زنان در جامعه به خوبی استفاده نشود، در حقیقت هم به این بانوان و هم به جامعه ظلم شده است.

 hassan rohani

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر