۱۳۹۴ تیر ۱۸, پنجشنبه

نامه جمعی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به رئیس قوه قضائیه

حسین مرادی
جمعی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان طی نامه ای به رئیس قوه قضائیه حمایت خود را از حقوق صنفی فرهنگیان و اعاده حقوق خود با راه های قانونی و نیز دبیرکل کانون صنفی معلمان آقای عبدی اعلام کردند، متن نامه را در ادامه بخوانید:
جناب آقای آملی لاریجانی
ریاست محترم قوه قضاییه
با عرض سلام و آرزوی قبولی طاعات و نیز تسلیت ایام گرانقدر لیالی قدر خدمت شما .
بنا بر مسائلی که در چندی پیش اتفاق افتاده خدمت شما جنابعالی چند موردی را ذکر مینماییم که ابراز و ذکر آنها جهت حمایت از فرهنگیان و اجرای عدالت بی لطف نیست .
همانطور که میدانید « معلم » سازنده یک اجتماع محسوب میشود و در ارج مقام معلم همین بس که در شرع مبین اسلام حدیث های زیادی است دال بر ارزش گذاردن بر مقام معلم و به دلیل سنگینی و گرانقدری این امر ، آن را « شغل انبیا » ذکر کرده اند.
جامعه ای مسیر پیشرفت را طی خواهد کرد و به تعالی می رسد که جامعه ای ساخته شده به بهترین نحو توسط افراد آن در مسیر ارزش های درون جامعه ای باشد ، و لذا تربیت صحیح افراد جامعه که همان ساخت جامعه است میسر نیست جز به دست معلم و معلمانی که در جهت ارزش ها گام بردارند ،
شهید رجایی سخن جالبی دارد که فرموده اند : اگر مسیح جانی را نجات میبخشید ، معلم امتی را زنده میکند »
و در جمهوری اسلامی ایران ارزش ها زنده هستند و منتقل شدند فقط توسط معلمان.
چرا که فرهنگیان بودند که ارزش ها و آرمان های انقلاب را در کالبد و روح افراد جامعه نهادینه کردند و از آن بابت است که پیشرفت های امروز جامعه و کشور را شاهد هستیم و ثمره تلاش فرهنگیان است که مهر افتخاراتی میشوند چون « احمدی روشن ها » . اگر به جامعه به عنوان یک ساختمان نگاه کنیم ، مهمترین رکن آن، که فنداسیون و زیر بنا است، را معلمان تشکیل میدهند . ولی امروزه این قشر جامعه ساز ، این ارزش سازان ، این آتیه سازان ، با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم میکنند.
وزارت خانه ای که بودجه ای چندان ندارد …
فرهنگیانی که صدها ، پاسدار،قاضی، و کارمند بانک و مدیر و رییس جمهور و وزیر پرورش داده اند و میدهند ، حقوقشان کمتر از ماحصل تلاش و کارشان است.
پایشان در معیشت میلنگد..
هرچه تحمل کردند کسی به فکر و چاره جویی از اینان برنخواست .
و در اخر یک تصمیم گرفتند : « کس نخارد پشت من ، جز ناخن انگشت من »
آنگاه که به صورت قانونی و در زیر سایه فعالیت صنفی،تجمعاتی را گرد آوردند که هم صدایی کنند تا صدای مشکلاتشان را بشنوند ،
از همه طرف به اینان هجمه بردند و بسیار تهمت ناروا زدند!!! مگر حرف فرهنگیان چیست ؟؟ جز اینکه آنها هم بر طبق قانون مانند دیگر کارمندان حقوق بگیرند ؟؟؟ سوای این که آنان این را هم فراموش کردند که اصل و بنای جامعه و جامعه ساز هستند و باید نگاه ویژه ای به آنها داشت، و فقط همان تساوی حقوقی را خواستند نه بیشتر و نه کمتر . ولی چه شد و چه بود جواب هر بار تجمع فرهنگیان ؟؟؟!!! ما از آنجایی که با هدفی والا وارد به عرصه تعلیم و تربیت شدیم و با نگاهی ارزشی برای تداوم و حفظ انقلاب این شغل را پس از سخت ترین گزینش و مصاحبه های کشور انتخاب کردیم ، به این شغل علاقه داریم ،چون هدفی والا داریم ..
اما مشکلات فرهنگیان امروز ، ما را به فکر و ترس انداخته !!! ارزش فرهنگیان در جامعه در حال نزول است ، و از نظر معیشتی مشکل دارند. و این چیزیست که ما را ترسانده که چند صباحی بعد ما نیز وارد همین جامعه به صورت رسمی خواهیم شد،پس مشکل امروز فرهنگیان مشکل ما هم خواهد بود !! و از این نظر سوال مندیم که مگر اعاده حقوق حقه از طریق قانون و ابزارهای صنفی ، امری مجرمانه است ؟؟؟ آیا ما نباید برای حق خود ، از خود صدایی  سر دهیم ؟؟؟ اگر که حق ماست و میتوانیم براساس قانون ، پس چرا همکاران ما در بند هستند ؟؟
و چرا دبیرکل صنفی فرهنگیان را بازداشت کرده اند ؟؟
این کارها اثرات مخرب و سویی در جامعه و بخصوص قشر فرهنگیان دارد ، و از ارزش های نظام و شرع هم بدور است که کسانی را که اعاده حقوق مسلم خود را کرده اند با دیگر روش ها از این امر بازداشت به جای کمک برای رساندن انها به حقوق خودشان !!!بر این اساس از شما خواهشمندیم که کمک کنید در جهت رسیدن به حقوقمان و نیز همکاران ما را و اساتید ما را که در بند هستند یاری فرمایید جهت برگشتن به آغوش خانواده شان و آزادی .
از خداوند منان طلب استواری در این راه که همانا راه پیامبران است را داریم و آرزو داریم که توفیق امر خطیر و گران بهای معلمی را داشته باشیم .
والسلام و علیکم ورحمه ا.. و برکاته
جمعی از دانشجویان پردیس های استانی دانشگاه فرهنگیان .
پردیس خواجه نصیر کرمان
پردیس شهید باهنر بیرجند
پردیس شهید باهنر کرمان
پردیس امام خمینی کاشان
پردیس هاشمی نژاد مشهد
پردیس علامه امینی تبریز
پردیس شهید بهشتی هرمزگان
پردیس شهید بهشتی تهران
دانشجویان:
فرشید محمودی اسفندقه چ
وحید مشایخی
محمدحسین محمدی
محسن افضلی
مینو صالحی
محدحسین امیری میجانی
سعادت امیری
محمد حسین آسا
بهزاد دهنوی
سجاد خراسانی
سید علی موسوی
مریم امیری دوماری
سحر انصاری
مجید شمس الدینی
هوشمند لر ممدحسنی
بهنام محمدی
فردین احمدی
مهران خالصی
.حسین مرسل پور
.شهرام فلاح نژاد
.قاسم کهوری
.امین اقتدارنژاد
.ایوب مریوزاده.
حسین افضلی.
علی بیارش
و جمعی دیگر از دانشجویان که در اینجا از افراد شاخص نام برده شده است.

 esmaeil abdi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر