۱۳۹۴ مرداد ۴, یکشنبه

انتقال علی اکبر باغانی به بند سیاسی زندان رجایی شهر

حسین مرادی
 علی اکبر باغانی معلم زندانی و نایب رئیس کانون صنفی معلمان به سالن ۱۲ بند سیاسی-امنیتی زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.
 این معلم زندانی که پیش از این در بند ۳ زندان رجایی شهر کرج همراه با مجرمان عادی نگهداری می شد، بعد از ظهر امروز به سالن ۱۲ این زندان انتقال یافت.
علی اکبرباغانی نایب رییس هیات مدیره کانون صنفی معلمان ایران، چهارم خرداد ماه سال جاری پس ازحضوردردادسرای زندان اوین، بازداشت و برای اجرای حکم به زندان رجایی شهرمنتقل شد.
گفتنی است در سال هشتاد و نه و پس از نشست شورای مرکزی، آقایان اسماعیل عبدی در اداره آموزش و پرورش اسلامشهر، محمود بهشتی لنگرودی و علی اکبر باغانی در تهران دستگیر و روانه ی بازداشت در بند ۲۰۹ اوین شدند، هر یک حدود دو ماه در زندان اوین بند ۲۰۹ به شکل انفرادی گذراندند. و پس از آن با قرار وثیقه هایی سنگین آزاد شدند.
علی اکبر باغانی، دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران در رابطه با پرونده سال ۸۹ خود از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی، به اتهام تبلیغ علیه نظام به یکسال حبس تعزیری و ۱۰ سال تبعید به شهرستان زابل محکوم گردید.
محکومیت قبلی وی در خصوص اعتراضات سال ۱۳۸۵ معلمان در مقابل مجلس شورای اسلامی که در آن به ۵ سال حبس تعلیقی محکوم شده بود نیز با تائید محکومیت پرونده سال ۸۹ در دادگاه تجدید نظر به حبس تعزیری تبدیل شده و وی در مجموع دو پرونده می‌بایست شش سال حبس تعزیری و ۱۰ سال تبعید به شهرستان زابل را تحمل کند.

 ali akbar baghani

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر