۱۳۹۴ مرداد ۵, دوشنبه

انتقال امید دباغچی به زندان مهاباد

حسین مرادی
  امید دباغچی مکری شهروند مهابادی پس از دو ماه و نیم بی خبری به زندان مهاباد منتقل شد. امید دباغچی مکری در حالی هفته گذشته به زندان مهاباد منتقل شد که طی مدت دو ماه و نیم بازداشت هیچ گونه ملاقاتی با خانواده اش نداشته است  و هنوز از اتهامات و روند بازپرسی وی اطلاعی در دسترس نیست.
امید دباغچی مکری روز جمعه یازدهم اردیبهشت و همزمان با اعتراضات اخیر شهر مهاباد، با مراجعه مأمورین لباس شخصی به منزل پدری اش بازداشت و پس از تفتیش و ضبط وسایل شخصی نظیر لپتاپ و هارد کامپیوتر، به مکان نامعلومی منتقل شد.
یکی از دوستان وی دو ماه پس از بازداشت، با اعلام این خبر اگفته بود: “خانواده امید تا حالا چندین بار برای اطلاع از اتهامات، دلایل و محل نگهداری فرزندشان به اداره اطلاعات مراجعه کرده اند ولی هیچ جواب مشخصی نگرفته اند و مادرش هم مریض است و تا حالا چندین بار به دلیل ناراحتی و فشار عصبی زیاد به بیمارستان منتقل شده است، از آن طرف هم به نظر می رسد که در مورد رسانه ای کردن موضوع تحت فشار هستند و ترس و تهدید و اینکه مشکلی برای خود یا پسرشان پیش نیاید باعث شده اطلاع رسانی در این باره نکنند.”
امید دباغچی مکری متولد ۱۳۶۱ و کارشناس کامپیوتر ساکن مهاباد است و به گفته دوستانش در تجمعات اعتراضی اخیر شهر مهاباد نیز مشارکت نداشته اشت.
لازم به یادآوری است که در یازدهم اردیبهشت و پس از مرگ مشکوک دختر جوانی به نام فریناز خسروانی در هتل تارای شهر مهاباد، این شهر صحنه اعتراضات و تجمعات خیابانی بود که به خشونت کشیده شد و منجر به بازداشت و زخمی شدن چندین نفر و مرگ یک تن از معترضان شد.

 omid dabaghchi mokri 3

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر