۱۳۹۴ تیر ۲۵, پنجشنبه

امتناع از پوشیدن لباس زندان؛ دادگاه سعید شیرزاد برگزار نشد

حسین مرادی
  جلسه رسیدگی به اتهامات سعید شیرزاد به دلیل امتناع از پوشیدن لباس زندان و عدم اعزام وی برگزار نشد. سعید شیرزاد که قرار بود امروز چهارشنبه بیست و چهارم تیرماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی محاکمه شود، به دلیل امتناع از پوشیدن لباس زندان اعزام نشد و علیرغم حضور وکیل، جلسه دادگاه برگزار نشد.
سعید شیرزاد که به تازگی در چهادهمین ماه بازداشت خود به بند سیاسی – عقیدتی زندان رجایی شهر منتقل شده است، در آخرین جلسه دادگاه در اردیبهشت ماه امسال، نیز به دلیل عدم ابلاغ قبلی و عدم حضور وکیل و اینکه با وجود درخواست هاى مکرر هنوز وکیش امکان ورود و مطالعه پرونده را پیدا نکرده بود، جلسه دادگاه را به نشانه اعتراض ترک کرد.
این فعال مدنى در اعتراض به این مسئله و همچنین اجبار به دستبند و پابند هنگام اعزام، پیشتر دو بار از شرکت در جلسه دادگاه خوددارى کرده بود.
سعید شیرزاد در دوازدهم خرداد ماه سال ٩٣، در محل کار خود در پالایشگاه تبریز بازداشت و ابتدا به زندان اوین منتقل شد و پس از مدتی به دلیل اعتراض و پیگیری مشکلات صنفی زندانیان، با وجود عدم برگزاری دادگاه و بازداشت موقت به زندان رجایی شهر تبعید شد.
این این فعال حقوق کودکان در زمینه آموزش کودکان کار و خیابان که بخشی از اتهاماتش کمک به مشکلات آموزشی کودکان زندانیان سیاسی است، نخستین بار در ٣١ مرداد ماه سال ٩١، زمانى که براى امداد و کمک رسانى به مردم زلزله زدا آذربایجان شرقى به اهر رفته بود، بازداشت و پس از گذراندن ١٩ روز با قید کفالت از زندان آزاد شده بود.

 saeid.shirzad

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر