۱۳۹۴ تیر ۱۹, جمعه

عباس پوراظهری و دادیزاده به مدت ۲۴ ساعت بازداشت شدند

حسین مرادی
سه شنبه شب، در جریان برگزاری مراسم شب قدر در تبریز “عباس پوراظهری” و “دادیزاده” از فعالان ملی ـ مذهبی این شهر بازداشت شدند. این بازداشت به مدت ۲۴ ساعت طول کشیده است.
نیروهای امنیتی ضمن بازداشت این دو فعال ملی- مذهبی از ادامه مراسم شب قدر در منزل “دادیزاده” جلوگیری کرده اند، این در حالی است که مقامات استانداری موافقت خود را با برگزاری این جلسه اعلام کرده بودند.
این ممانعت در حالی صورت گرفته که یکشنبه شب، به مناسبت شب‌های قدر، جلسه ای با عنوان  “خداپرستان سوسیالیست، دستآوردهای گذشته و رویکردهای آینده”، در منزل آقای “پوراظهری”، از چهره های شناخته‌شده “جنبش مسلمانان مبارز” در تبریز، با حضور صدها تن از شهروندان این شهربرگزار شد، سخنران این مراسم دکتر احسان شریعتی بوده است.
سخنران مراسم سه شب مقصود  فراستخواه بوده که با دخالت نیروهای امنیتی این سخنرانی نیمه تمام می ماند.
قرار بوده پنج شنبه حبیب الله پیمان عضو شورای فعالان ملی-مذهبی  سخنران مراسم شب قدر باشد، هنوز امکان برگزاری این مراسم مشخص نیست.
فشار بر نیروهای “ملی-مذهبی” مانند گذشته ادامه دارد، به نظر می رسد اخلال در مراسم شب قدر و بازداشت ۲۴ ساعته این دو فعال “ملی-مذهبی” در راستای تلاش نهادهای امنیتی برای  ممانعت از فعالیت نیروهای ملی-مذهبی در سراسر کشور باشد.

 bazdasht

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر