۱۳۹۴ تیر ۱۷, چهارشنبه

رئیس کل دادگستری استان فارس: دستگاه ها از ورود افراد بد‌حجاب به اداره‌های دولتی جلوگیری کنند

حسین مرادی
رئیس کل دادگستری استان فارس مدعی شد که هنوز اراده ای قوی برای اجرای قوانین، مقررات و دستورالعمل‌های مربوط به عفاف و حجاب، در جامعه وجود ندارد و خواستار جلوگیری از ورود افراد بدحجاب به مراکز دولتی شد.
علی القاصی، روز دوشنبه در هشتاد و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس ادعا کرد: “از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون هرسال و هر ماه از این مقررات تصویب و ابلاغ می‌شود، اما باید به دنبال چرایی اجرایی نشدن این قوانین بود”.
وی با تاکید بر لزوم آسیب‌شناسی موضوع از ابعاد مختلف، و با طرح این سئوال که چرا برخی از مدیران دستگاه‌ها، دستورالعمل عفاف و حجاب را پیاده نکرده‌اند و شاهد برخی از مصادیق بد حجابی در آن دستگاه‌ها هستیم، گفت: “استانداری به تمام دستگاه‌ها ابلاغ کند که کمیته عفاف وحجاب را عملیاتی کنند و با دستگاهی که تبعیت نکرده اند برخورد قانونی شود”.
وی با تأکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی یک نهاد سیاست‌گذاری است و نباید وارد امور اجرایی شود، گفت: “دستگاه‌های مختلف باید از ورود افراد بد‌حجاب اعم از مرد و زن به اداره‌های دولتی جلوگیری کنند یا در همان درب ورودی چادرهایی برای بانوان قرار دهند تا افراد بد‌حجاب برای ورود به آن‌ دستگاه از آن استفاده کنند”.
نماینده عالی قوه قضاییه در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ماه رمضان گفت: “دو هفته قبل از شروع ماه مبارک جلسه‌ای با ۱۴ دستگاه برگزار کردیم و در آن طرحی حاوی تمام پیش بینی‌های لازم برای نظارت دستگاه‌ها در ماه رمضان ارائه دادیم”.
علی القاصی در ادامه افزود: “در این طرح برای ۱۴ دستگاه وظایفی تعریف کردیم و بنا شد که همه دستگا‌هاه هماهنگ و هم فکر ورود کنند و فضای معنوی در شهر حاکم شود و ما برخوردهای سلبی و انتظامی را با اقدامات پیشگیرانه به حداقل برسانیم که این طرح نیز اجرا شد اما انتقادی که وارد است این است که دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه همکاری مفید نکردند و تنها دستگاه‌هایی که ورود کردند دستگاه انتظامی، سپاه و ستاد احیای امر به معروف و دستگاه قضایی استان بود”.
وی تصریح کرد: “از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون تعداد ۹ هزار و ۳۳۸ مورد تذکر توسط دستگاه‌های انتظامی، بسیج و ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر به افراد و اماکن و صاحبان خودروها داده شده است”.
رئیس کل دادگستری استان فارس خاطرنشان کرد: در این مدت ۸ مورد خودرو توقیف و ۳۲ مورد پلمپ مغازه‌های اغذیه فروشی و مجموعاً ۳۶۶ فقره پرونده در رابطه با روزه‌خواری تشکیل شده است”.
وی در ادامه  گفت: “از این تعداد پرونده ۳۴۸ قرار مجرمیت صادر کرده‌ایم و تنها ۵۰ مورد منتهی به منع تعقیب و مابقی منع محکومیت افراد است”.

 ali alghazi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر