۱۳۹۴ تیر ۲۸, یکشنبه

مبتلا به آسم و مشکلات تنفسی؛ گزارشی از وضعیت ندا مستقیمی در اوین

حسین مرادی
 ندا مستقیمی، از حامیان مادران پارک لاله و زندانی سیاسی، با تشدید آسم و مشکلات تنفسی، شرایط دشواری را در بند زنان زندان اوین تجربه می کند.
 یکی از نزدیکان وی درباره آخرین وضعیت این فعال مدنی گفت: “ندا مستقیمی همچنان در بند زنان زندان اوین است و با توجه به اینکه از بیماری آسم رنج می برد، در تلاش هستند که برای ایشان عدم تحمل کیفر بگیرند.”
ندا مستقیمی از حامیان مادران پارک لاله، پیش از ظهر دوشنبه ١۴ اردیبهشت، توسط نیروهای امنیتی در محل کارش بازداشت شد و برای تحمل حبس سه ساله راهی زندان اوین شد.
وی پیشتر در آذرماه ١٣٨٩ در جریان بزرگداشت سالروز تولد «امیرارشد تاجمیر» در بهشت زهرا بازداشت و به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» به سه سال حبس محکوم شده و با وثیقه ۱۰۰ میلیونی تا زمان اجرای حکم آزاد شد.
امیرارشد تاجمیر، گوینده و مجری رادیو و تلویزیون بود که روز عاشورای ۱۳۸۹ و در جریان اعتراضات به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ کشته شد.
به‌گفته یکی از نزدیکان ندا مستقیمی دلیل اتهامات او، فعالیت‌هایی در «حمایت و همدردی» با خانواده‌های زندانیان سیاسی و خانواده‌های قربانیان اعتراضات سال ۱۳۸۸ بوده است.
مادران پارک لاله  در جریان رویدادهای پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران در سال ۱۳۸۸ شکل گرفت و هدف از تشکیل آن پی‌گیری وضعیت فرزندان بازداشت‌شده و یا ناپدید‌شده این مادران بود، گروهی از مادران زندانیان سیاسی‌ای که در دهه ۶۰ اعدام شده بودند نیز با مادران پارک لاله همکاری می‌کنند.

 neda mostaghimi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر