۱۳۹۴ تیر ۲۲, دوشنبه

ششمین ماه حبس در اوین؛ گزارشی از وضعیت روزنامه نگار زندانی احمد عسگری

حسین مرادی
  با گذشت ۶ ماه از زندانی شدن احمد عسگری در زندان اوین، وضعیت جسمی و روحی این روزنامه نگار زندانی نامناسب گزارش شده است.
 احمد عسگری از بیماری صرع و اختلال عصبی جدی رنج می برد و با وجود درخواست صدور قرار عدم تحمل کیفر از سوی وکیل، هنوز مسئولین قضایی پاسخی به مشکلات وی نداده اند.
همچنین مسئولین زندان اوین از دریافت داروهایی که وی بیرون از زندان به طور مرتب استفاده می کرد، امتناع کرده اند.
احمد عسگری دانشجوی رشته روابط بین الملل دانشکده علوم سیاسی تهران مرکز که سابقه بازداشت و زندان در سال ۱۳۸۸ را نیز دارد، آخرین بار ۳۰ خرداد ۱۳۹۲ در پارک فدک تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و شانزدهم مهرماه همان سال به قید وثیقه آزاد شد.
وی از سوی قاضی مقیسه به اتهام تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و اخلال در نظم عمومی به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر به ریاست قاضی زرگر عینا تأیید شد، وی ۲۳ دی ماه سال ۱۳۹۳ جهت تحمل حبس راهی زندان اوین شد.
دیدار با زندانیان سیاسی آزاد شده، حضور در تجمعات پس از انتخابات ۸۸ و حمایت از فتنه، بخشی از فعالیت هایی بود که این اتهامات را متوجه این روزنامه نگار زندانی کرده است.
این روزنامه نگار که سابقه همکاری با روزنامه های کارون و مردم سالاری را دارد، هم اینک در بند هشت زندان اوین مشغول تحمل حبس است، بند هشت زندان اوین یکی از بدترین بندهای زندان اوین است که تعداد زیادی از زندانیان سیاسی علیرغم اصل تفکیک جرائم و در ازدحام، همراه با زندانیان غیرسیاسی در آن نگهداری می شوند.

 ahmad asgari

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر