۱۳۹۳ آبان ۲۲, پنجشنبه

اگر یک زن که به تنهایی در مکانی عمومی قدم میزند مورد تجاوز قرار بگیرد، او خودش مقصر است.



دکتر عبدالعزیز فوزان الفوزان ، پروفسور در احکام اسلامی از عربستان سعودی می گوید:

" اگر یک زن که به تنهایی در مکانی عمومی قدم میزند مورد تجاوز قرار بگیرد، او خودش مقصر است. اوست که مردان را با حضورش از راه بدرکرده است! او باید همانند یک زن مسلمان در خانه باقی می ماند."!

اگر نظر و سخن این فرد عرب تبار و عرب زبان که تحصیلات بالای احکام اسلامی دارد، درست باشد و او بر اساس آیات قرآن همانند احزاب 33 ، سنت پیامبر اسلام، جانشینانش و روایات اسلامی چنین سخنانی را بر زبان می آورد، که چنین نیز هست، باید پرسید که تکلیف زنان مسلمان در جوامع اسلامی برای بدست آوردن حقوق انسانی و مدنی شان در عصر حاضر چه خواهد بود؟
آیا هرگز زنان مسلمان میتواند و قادر خواهند بود که در چنین جوامع دینی و با وجود چنین احکام مرد سالاری که الهی نیز نامیده شده اند و غیر قابل تغییر هستند به حقوق از دست رفته انسانی خود روزی دست یابند و از این دام گسترده شدن 1500 ساله اسلامی فرار کرده و بگریزند؟

به باور من انتخابی سخت در پیش روی زنان مسلمان است زیرا تاریخ نشان داده و اثبات کرده است که حقوق از دست رفته انسانی بویژه حق آزاد زیستن و آزاد اندیشیدن گرفتنی ست و هیچ سلطه گری آنرا به آسانی به کسی اهدا نکرده است. حال این سلطه گر اسلام نه یک فرد زمینی بلکه یک خدای ساخته ذهن پیامبریست که برای پیروانش به یادگار گذاشته شده است آنهم با کتابی که قابل تغییر نیست!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر