۱۳۹۳ آبان ۲۱, چهارشنبه

توهین به شعور بشریت از طرف قران و اسلام.


ﻋﻘﺎﯾﺪﯼ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﺳﻼﻡ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻣﯿﻨﻤﺎﺋﯿﻢ ﮐﻪ ﺑﺪﻭﻥ ﺷﮏ ﻫﯿﭽﮕﻮﻧﻪ ﺟﻨﺒﻪ ﯼ ﻋﻠﻤﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﺑﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺯ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﺍﺕ ﭘﯿﺸﻨﯿﺎﻥ ﻭ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺍﻋﺮﺍﺏ ﺑﺪﻭﯼ ﻧﺎﺷﯽ ﮔﺮﺩﯾﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ
ﺩﺍﺳﺘﺎﻧﻬﺎﺋﯽ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺩﯾﻦ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻣﯿﻨﻤﺎﺋﯿﻢ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻫﯿﭻ ﻣﻨﻄﻘﯽ ﺗﻄﺎﺑﻖ ﻧﺪﺍﺭﺩ، ﺩﺭ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﻫﺎﯼ ﺯﯾﺮ ﺑﻪ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﺍﺕ ﻣﯿﭙﺮﺩﺍﺯﯾﻢ ؛
ﺍﺣﮑﺎﻡ ﻓﻘﻬﯽ ﺩﺭ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺑﺎ ﺑﻮﻝ :
ﺑﻮﻝ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻭ ﻫﺮ ﺣﯿﻮﺍﻥ ﺣﺮﺍﻡ ﮔﻮﺷﺘﯽ ﮐﻪ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺧﻮﻥ ﺟﻬﻨﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ، ﻧﺠﺲ ﺍﺳﺖ.
ﺁﯾﺎ ﺍﺩﺭﺍﺭ ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺗﯽ ﮐﻪ ﺧﻮﻥ ﺟﻬﻨﺪﻩ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ، ﻧﺠﺲ ﻧﯿﺴﺖ؟
ﺗﻤﺎﻡ ﺟﺎﻧﻮﺭﺍﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﻗﻠﺐ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺑﻪ ﻧﻮﻋﯽ ﺧﻮﻧﺸﺎﻥ ﺟﻬﻨﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﺍﯾﻦ ﺟﻬﻨﺪﮔﯽ ﺩﺭ ﺟﺎﻧﻮﺭﺍﻥ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺳﺎﺧﺘﺎﺭ ﻗﻠﺒﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺣﺎﻟﺘﻬﺎﯼ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻧﯽ ﺩﯾﺪﻩ ﻣﯿﺸﻮﺩ.
ﭼﻪ ﻓﺮﻗﯽ ﺍﺳﺖ ﺑﯿﻦ ﺟﺎﻧﻮﺭﺍﻧﯽ ﮐﻪ ﺟﻬﻨﺪﮔﯽ ﺧﻮﻧﺸﺎﻥ ﺁﺷﮑﺎﺭ ﺍﺳﺖ ﻭ ﯾﺎ ﻧﻬﺎﻥ؟
ﭼﻪ ﻓﺮﻗﯽ ﺍﺳﺖ ﺑﯿﻦ ﺍﺩﺭﺍﺭ ﺟﺎﻧﻮﺭﺍﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﻗﻠﺐ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺁﻧﻬﺎ ﮐﻪ ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ؟
ﺍﻣﺎ ﺍﺯ ﺩﯾﺪ ﻓﻘﻬﯽ؛
ﺍﯾﻦ ﺣﮑﻢ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﻨﺎﺩ ﺭﻭﺍﯾﺎﺗﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺑﺤﺚ ﺣﻼﻝ ﮔﻮﺷﺘﯽ ﻭ ﺧﻮﻥ ﺟﻬﻨﺪﻩ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ ﭘﺮﺩﺍﺧﺘﻪ ﺍﻧﺪ ( ﺣﺮّ ﻋﺎﻣﻠﯽ ، ﺝ 2 ، ﺹ 1001 ـ1002 ، 1007 ، 1013؛
ﮐﻠﯿﻨﯽ ، ﺝ 3 ، ﺹ 57 ، 406؛ ﺳﺎﺑﻖ ، ﺝ 1 ، ﺹ 27 ـ 28؛ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕِ ﻧﺠﺲ ﻧﺒﻮﺩﻥ ﺑﻮﻝ ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ ﺣﻼﻝ ﮔﻮﺷﺖ ﺭﺟﻮﻉ ﮐﻨﯿﺪ ﺑﻪ ﮐﻠﯿﻨﯽ ، ﺝ 3 ، ﺹ 57 ؛ ﺗﺮﻣﺬﯼ ، ﺝ 1 ، ﺹ
106 ـ 107 )।
ﺧﺮﯾﺪ ﻭ ﻓﺮﻭﺵ ﻭ ﻧﻮﺷﯿﺪﻥ ﺑﻮﻝ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﭼﺎﺭﭘﺎﯾﺎﻥ ، ﺑﻮﯾﮋﻩ ﺷﺘﺮ، ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﻣﺴﺘﻨﺪﺍﺕ ﺭﻭﺍﯾﯽ ﻭ ﺧﻮﺍﺹ ﺩﺍﺭﻭﯾﯽ ﺁﻥ ﺟﺎﯾﺰ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ، ﺗﺎ ﺁﻧﺠﺎ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺑﺮﺧﯽ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﺑﻮﻝ ﺷﺘﺮ ﺭﺍ ﺍﺯ
ﺷﯿﺮﺵ ﺳﻮﺩﻣﻨﺪﺗﺮ ﺩﺍﻧﺴﺘﻪ ﺍﻧﺪ ( ﮐﻠﯿﻨﯽ ، ﺝ 6 ، ﺹ 338؛ ﺑﺨﺎﺭﯼ ﺟﻌﻔﯽ ، ﺝ 7 ، ﺹ 13 ؛ ﺍﺑﻦ ﺣﻨﺒﻞ ، ﺝ 1 ، ﺹ 293) । ﺍﺯﯾﻨﺮﻭ ﺑﺮﺧﯽ ﻓﻘﯿﻬﺎﻥ ﻧﯿﺰ ﺧﺮﯾﺪ ﻭ ﻓﺮﻭﺵ ﺑﻮﻝ ﺷﺘﺮ ﺭﺍ
ﺑﺮ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺎﺱ ، ﻭ ﺑﻮﻝ ﺩﯾﮕﺮ ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ ﺣﻼﻝ ﮔﻮﺷﺖ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺷﺮﻁ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﻨﻔﻌﺖ ﻗﺎﺑﻞ ﺍﻋﺘﻨﺎ ﺟﺎﯾﺰ ﺩﺍﻧﺴﺘﻪ ﺍﻧﺪ (ﺍﻧﺼﺎﺭﯼ ، ﺝ 1 ، ﺹ 17 ـ22 )।
ﺧﺮ ﺭﺍﻭﯼ ﺣﺪﯾﺚ ﺍﺳﺖ
.......................................................................................
ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺍﺯ ﻋﻠﯽ ( ﻉ) : ﺍﻭﻟﯿﻦ ﺣﯿﻮﺍﻧﯽ ﮐﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ( ﺹ) ﺍﺯ ﺩﻧﯿﺎ ﺭﻓﺖ ﻋﻔﯿﺮ ﺧﺮ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﺑﻮﺩ !
ﺍﯾﻦ ﺧﺮ ﺑﺎ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﺻﺤﺒﺖ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ ! ﻭ ﮔﻔﺘﻪ ﺑﻮﺩ : ﭘﺪﺭ ﻭ ﻣﺎﺩﺭﻡ ﻓﺪﺍﯼ ﺗﻮ، ﭘﺪﺭﻡ ﺍﺯ ﻗﻮﻝ ﭘﺪﺭﺵ ﻭ ﺍﺯ ﻗﻮﻝ ﺟﺪﺵ ﻭ ﺟﺪ ﺟﺪﺵ ﻭ .. ﻧﻘﻞ ﮐﺮﺩﻩ ﮐﻪ ﻧﻮﺡ (ﻉ ) ﺟﺪ ﻣﻦ ﺭﺍ ﺩﺭ ﮐﺸﺘﯽ
ﮔﺬﺍﺷﺖ ﻭ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﮔﻔﺖ ﺍﯼ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﺯ ﻧﺴﻞ ﺍﯾﻦ ﺧﺮ، ﺧﺮﯼ ﻣﺘﻮﻟﺪ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﮐﻪ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﺑﺮ ﺍﻭ ﺳﻮﺍﺭ ﻣﯿﺸﻮﺩ، ﻭ ﻣﻦ ﺧﻮﺷﺤﺎﻟﻢ ﮐﻪ ﺁﻥ ﺧﺮ ﻫﺴﺘﻢ ! ـ " ﻋﻦ ﺍﻣﯿﺮ ﺍﻟﻤﻮﻣﻨﯿﻦ ﻋﻠﯽ ﻗﺎﻝ
ﺍﻥ ﺍﻭﻝ ﺷﯿﯽ ﻣﻦ ﺍﺩﻭﺍﺏ ﺗﻮﻓﯽ ﻫﻮ ﻋﻔﯿﺮ ﺣﻤﺎﺭ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ ﺫﺍﻟﮏ ﺍﻟﺤﻤﺎﺭ ﮐﻠﻢ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ ﻓﻘﺎﻝ ﺑﺎﺑﯽ ﺍﻧﺖ ﻭ ﺍﻣﯽ .... ﻭﺍﻟﺦ" ـ ( ﻣﻨﺒﻊ : ﺍﺻﻮﻝ ﮐﺎﻓﯽ ﺟﻠﺪ ۱ ﺹ ۱۸۴ - ﮐﺘﺎﺏ
ﺍﻟﺤﺠﻪ ﺑﺎﺏ ﻣﺎ ﻋﻨﺪ ﺍﻻﺋﻤﻪ ﻣﻦ ﺳﻼﺡ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ
==================================================================================
ﺧﺮﺍﻓﺎﺗﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺯ ﺧﺮﺍﻓﺎﺕ ﺍﺳﻼﻣﯽ؛
ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺧﺮﺍﻓﻪ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺩﺍﺳﺘﺎﻧﯽ ﻧﻬﻔﺘﻪ ﺍﺳﺖ، ﺍﻟﻠﻪ ﻣﺴﺘﻘﯿﻤﺎ ﺑﻪ ﺩﺍﻧﺶ، ﺗﻮﻫﯿﻦ ﻣﯿﻨﻤﺎﯾﺪ؛ ﺁﻧﺠﺎﺋﯿﮑﻪ ﻋﻠﻢ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺧﺮﺍﻓﻪ ﺩﺭ ﻫﻢ ﺁﻣﯿﺨﺘﻪ ﺍﺳﺖ، ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺷﺨﺼﯽ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ
ﺳﻠﯿﻤﺎﻥ ( ﺍﺯ ﭘﺎﺩﺷﺎﻫﺎﻥ ﯾﻬﻮﺩ ﻭ ﺑﻨﺎﺑﻪ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﯾﻬﻮﺩﯾﺎﻥ ﺑﺎﻧﯽ ﺍﻭﺭﺷﻠﯿﻢ ) ﮐﻪ ﻗﺮﺁﻥ ﻫﻢ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﯾﻬﻮﺩﯾﺎﻥ ﮐﻪ ﭘﺎﺩﺷﺎﻫﺎﻥ ﺧﻮﺏ ﺭﺍ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮﯼ ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﯾﻬﻮ ﻣﯿﺪﺍﻧﺴﺘﻨﺪ، ﻗﺮﺁﻥ ﻫﻢ ﺑﺎ ﺗﻐﯿﯿﺮ
ﺩﺍﺩﻥ ﻧﺎﻡ ﯾﻬﻮ، ﺳﻠﯿﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮﯼ ﺍﺯ ﺳﻮﯼ ﺍﻟﻠﻪ ﻣﯿﺪﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺍﻟﻠﻪ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻋﻠﻤﯽ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺩﺍﺩ ﺗﺎ ﺑﺎ ﺁﻥ ﺑﺘﻮﺍﻧﺪ ﺑﺎ ﺯﺑﺎﻥ ﺣﺸﺮﺍﺕ ﻭ ﺟﺎﻧﻮﺭﺍﻥ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻧﯽ ﺳﺨﻦ ﮔﻮﯾﺪ؛
ﮐﺪﺍﻡ ﺩﺍﻧﺶ ﺑﺸﺮﯼ ﺑﯿﺎﻥ ﻣﯿﻨﻤﺎﯾﺪ ﮐﻪ ﺣﺸﺮﺍﺕ ﻭ ﭘﺮﻧﺪﮔﺎﻥ ﻭ ﭼﺮﻧﺪﮔﺎﻥ ﻭ ﺩﺭﻧﺪﮔﺎﻥ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺳﺨﻦ ﻣﯿﮕﻮﯾﻨﺪ؟
ﺑﺪﻭﻥ ﺷﮏ ﺁﻧﻬﺎ ﭘﯿﺎﻣﯽ ﺭﺍ ﺑﯿﻦ ﺧﻮﯾﺶ ﺭﺩ ﻭ ﺑﺪﻝ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ، ﺍﻣﺎ ﺍﯾﻦ ﺭﺩ ﻭ ﺑﺪﻝ ﮐﺮﺩﻥ ﭘﯿﺎﻡ ﮐﺎﻣﻼ ﺍﺑﺘﺪﺍﺋﯽ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺭ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺭﺩ، ﻧﻪ ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﺯﺑﺎﻥ؛ ﺑﻠﮑﻪ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻋﻼﺋﻢ
ﻣﯿﺒﺎﺷﺪ.
ﺍﺳﻼﻡ ﻣﻌﺘﻘﺪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﻫﻢ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎ ﺑﺎﻫﻢ ﺣﺮﻑ ﻣﯿﺰﻧﺪ ﻭ ﺍﮔﺮ ﮐﺴﯽ ﻋﻠﻢ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﺭﺍ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﺳﺨﻦ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﻨﯿﺪ؛
ﻭَﻟَﻘَﺪْ ﺁﺗَﻴْﻨَﺎ ﺩَﺍﻭُﻭﺩَ ﻭَﺳُﻠَﻴْﻤَﺎﻥَ ﻋِﻠْﻤًﺎ ﻭَﻗَﺎﻟَﺎ ﺍﻟْﺤَﻤْﺪُ ﻟِﻠَّﻪِ ﺍﻟَّﺬِﻱ ﻓَﻀَّﻠَﻨَﺎ ﻋَﻠَﻰ ﻛَﺜِﻴﺮٍ ﻣِّﻦْ ﻋِﺒَﺎﺩِﻩِ ﺍﻟْﻤُﺆْﻣِﻨِﻴﻦَ (ﻧﻤﻞ 15/ ) ﻭ ﻣﺎ ﺑﻪ ﺩﺍﻭﻭﺩ ﻭ ﺳﻠﻴﻤﺎﻥ، ﺩﺍﻧﺸﻲ ﻋﻈﻴﻢ ﺩﺍﺩﻳﻢ؛ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﺳﺘﺎﻳﺶ
ﺍﺯ ﺁﻥِ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪﻱ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺑﺴﻴﺎﺭﻱ ﺍﺯ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﺆﻣﻨﺶ ﺑﺮﺗﺮﻱ ﺑﺨﺸﻴﺪ
ﺍﻟﻠﻪ ﺩﺍﻧﺶ ﺭﺍ ﻣﻮﺭﻭﺛﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﺁﻥ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺍﺯ ﺑﻘﯿﻪ ﺑﻬﺘﺮﺍﻥ، ﮐﻪ ﺑﺎ ﺍﺩﻋﺎﯼ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﺩﺭ ﺗﻨﺎﻗﺾ ﺍﺳﺖ؛
ﻭَﻭَﺭِﺙَ ﺳُﻠَﻴْﻤَﺎﻥُ ﺩَﺍﻭُﻭﺩَ ﻭَﻗَﺎﻝَ ﻳَﺎ ﺃَﻳُّﻬَﺎ ﺍﻟﻨَّﺎﺱُ ﻋُﻠِّﻤْﻨَﺎ ﻣَﻨﻄِﻖَ ﺍﻟﻄَّﻴْﺮِ ﻭَﺃُﻭﺗِﻴﻨَﺎ ﻣِﻦ ﻛُﻞِّ ﺷَﻲْﺀٍ ﺇِﻥَّ ﻫَﺬَﺍ ﻟَﻬُﻮَ ﺍﻟْﻔَﻀْﻞُ ﺍﻟْﻤُﺒِﻴﻦُ (ﻧﻤﻞ 16/ ) ﻭ ﺳﻠﻴﻤﺎﻥ ﻭﺍﺭﺙ ﺩﺍﻭﻭﺩ ﺷﺪ، ﻭ ﮔﻔﺖ : ﺍﻱ ﻣﺮﺩﻡ !
ﺯﺑﺎﻥ ﭘﺮﻧﺪﮔﺎﻥ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺗﻌﻠﻴﻢ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩ، ﻭ ﺍﺯ ﻫﺮ ﭼﻴﺰ ﺑﻪ ﻣﺎ ﻋﻄﺎ ﮔﺮﺩﻳﺪﻩ؛ ﺍﻳﻦ ﺑﺮﺗﺮﯼ ﺁﺷﮑﺎﺭﻱ ﺍﺳﺖ
ﺩﺭ ﺑﯿﻦ ﺳﺮﺑﺎﺯﺍﻥ ﺳﻠﯿﻤﺎﻥ ﺣﺘﯽ ﺍﺯ ﻣﻮﺟﻮﺩﯼ ﺧﺮﺍﻓﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺍﻋﺮﺍﺏ ﺑﺎ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﭘﻮﺷﯿﺪﻩ( ﺟﻦ ) ﯾﺎﺩ ﻣﯿﺸﻮﺩ، ﻫﻢ ﯾﺎﻓﺖ ﻣﯿﺸﺪﻧﺪ؛
ﻭَﺣُﺸِﺮَ ﻟِﺴُﻠَﻴْﻤَﺎﻥَ ﺟُﻨُﻮﺩُﻩُ ﻣِﻦَ ﺍﻟْﺠِﻦِّ ﻭَﺍﻟْﺈِﻧﺲِ ﻭَﺍﻟﻄَّﻴْﺮِ ﻓَﻬُﻢْ ﻳُﻮﺯَﻋُﻮﻥَ ( ﻧﻤﻞ 17/ ) ﺑﺮﺍﻯ ﺳﻠﻴﻤﺎﻥ ﺳﭙﺎﻫﻴﺎﻧﺶ ﺍﺯ ﺟﻦ ﻭ ﺍﻧﺲ ﻭ ﭘﺮﻧﺪﮔﺎﻥ ﺟﻤﻊﺁﻭﺭﻯ ﺷﺪﻧﺪ ﻭ ﺩﺳﺘﻪ ﺩﺳﺘﻪ ﮔﺮﺩﻳﺪﻧﺪ
ﺍﺳﻼﻡ ﺧﺮﺍﻓﻪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺟﺎﺋﯽ ﻣﯿﺮﺳﺎﻧﺪ ﮐﻪ ﺳﻠﯿﻤﺎﻥ، ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺣﺮﮐﺖ ﺑﺎ ﺳﭙﺎﻫﯿﺎﻧﺶ ﺻﺪﺍﯼ ﻣﻮﺭﭼﻪ ﺍﯼ ﺭﺍ ﻣﯿﺸﻨﻮﺩ ﮐﻪ ﻣﯿﮕﻮﯾﺪ ﺍﯼ ﻣﻮﺭﭼﮕﺎﻥ ﺩﻭﺭ ﺷﻮﯾﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﯼ ﺧﻮﯾﺶ ﻭﺍﺭﺩ ﮔﺮﺩﯾﺪ
ﮐﻪ ﺳﻠﯿﻤﺎﻥ ﺑﺎ ﺳﺮﺑﺎﺯﺍﻧﺶ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻟﻪ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﻧﻤﻮﺩ؛
ﺣَﺘَّﻰ ﺇِﺫَﺍ ﺃَﺗَﻮْﺍ ﻋَﻠَﻰ ﻭَﺍﺩِﻱ ﺍﻟﻨَّﻤْﻞِ ﻗَﺎﻟَﺖْ ﻧَﻤْﻠَﺔٌ ﻳَﺎ ﺃَﻳُّﻬَﺎ ﺍﻟﻨَّﻤْﻞُ ﺍﺩْﺧُﻠُﻮﺍ ﻣَﺴَﺎﻛِﻨَﻜُﻢْ ﻟَﺎ ﻳَﺤْﻄِﻤَﻨَّﻜُﻢْ ﺳُﻠَﻴْﻤَﺎﻥُ ﻭَﺟُﻨُﻮﺩُﻩُ ﻭَﻫُﻢْ ﻟَﺎ ﻳَﺸْﻌُﺮُﻭﻥَ (ﻧﻤﻞ 18/) ﺗﺎ ﺁﻧﮕﺎﻩ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺩﺭﻩ ﯼ ﻣﻮﺭﭼﮕﺎﻥ ﺭﺳﻴﺪﻧﺪ
ﻣﻮﺭﭼﻪﺍﻯ ﮔﻔﺖ ﺍﻯ ﻣﻮﺭﭼﮕﺎﻥ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪﻫﺎﻳﺘﺎﻥ ﺩﺍﺧﻞ ﺷﻮﻳﺪ ﻣﺒﺎﺩﺍ ﺳﻠﻴﻤﺎﻥ ﻭ ﺳﭙﺎﻫﻴﺎﻧﺶ ﻧﺪﻳﺪﻩ ﻭ ﻧﺪﺍﻧﺴﺘﻪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻟﻪ ﻛﻨﻨﺪ
ﺍﻭﻻ؛ ﻣﻮﺭﭼﮕﺎﻥ ﻧﻪ ﺑﺎ ﺯﺑﺎﻥ، ﺑﻠﮑﻪ ﺑﺎ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻭ ﺷﺎﯾﺪ ﻫﻢ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺑﻮﺋﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﺴﯿﺮ ﺭﺍﻫﺸﺎﻥ ﺍﺯ ﺧﻮﯾﺶ ﭘﺨﺶ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ، ﺑﻪ ﻫﻤﺪﯾﮕﺮ ﭘﯿﺎﻡ ﻣﯿﺮﺳﺎﻧﻨﺪ.
ﺛﺎﻧﯿﺎ؛ ﻓﺮﺽ ﻣﯿﮑﻨﯿﻢ ﮐﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﭼﻨﯿﻦ ﺗﻮﺍﻧﺎﺋﯽ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﻣﮕﺮ ﮔﻮﺵ ﺳﻠﯿﻤﺎﻥ ﭼﻘﺪﺭ ﻗﺪﺭﺕ ﺩﺍﺷﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﻫﻤﻪ ﺻﺪﺍﻫﺎﺋﯽ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺣﺮﮐﺖ ﺳﭙﺎﻫﯿﺎﻥ ﺑﺰﺭﮔﺶ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻣﯿﺸﺪ،
ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﺴﺖ ﺻﺪﺍﯼ ﻣﻮﺭﭼﻪ ﺍﯼ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﺭﻩ ﺑﺸﻨﻮﺩ؟
ﺍﮔﺮ ﮔﻔﺘﻪ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺍﻭ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺑﻮﺩ ﭘﺲ ﭼﺮﺍ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺻﺎﺣﺐ ﺩﺍﻧﺸﯽ ﺑﺰﺭﮒ ﺍﺳﺖ ﯾﺎﺩ ﻣﯿﮑﻨﺪ؟
ﺁﯾﺎ ﺑﻬﺘﺮ ﻧﺒﻮﺩ ﮐﻪ ﺩﺭ ﭼﺎﺭﭼﻮﺏ ﻣﻌﺠﺰﻩ ﺍﯾﻦ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﯿﺎﻥ ﻣﯿﮑﺮﺩ ﻭ ﺩﺍﻧﺶ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺴﺨﺮﻩ ﻧﻤﯿﮕﺮﻓﺖ؟
ﺁﯾﺎ ﻏﯿﺮ ﺍﺯ ﺗﻮﻫﯿﻦ ﻭ ﺑﻪ ﺭﯾﺸﺨﻨﺪ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺷﻌﻮﺭ ﺑﺸﺮﯾﺖ؛ ﭼﯿﺰﯼ ﺩﯾﮕﺮ ﺭﺍ ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﯿﺪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﭘﯿﺪﺍ ﻧﻤﺎﺋﯿﺪ؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر