۱۳۹۳ آبان ۲۴, شنبه

امیرارشد تاجمیر را به خاطر دارید؟

امیر ارشد تاجمیر، ۲۵ ساله، همان جوانی بود که فیلم به زیر گرفته شدن او توسط ماشین نیروی انتظامی در تظاهرات روز عاشورای سال ۱۳۸۸ (۶ دی) در میدان ولیعصر تهران جهانی شد و تاثر بسیاری از مردم را برانگیخت. این فیلم مدت ها دست به دست می شد اما هویت فرد کشته شده نامعلوم مانده بود، تا اینکه مادر این جوان، شهین مهین‌فر، مجری باسابقه رادیو و تلویزیون ایران، در مصاحبه با سایت روزآنلاین کشته شدن فرزندش را آشکار کرد. او گفت: «امیرارشد همان جوانی است که برای نجات دو هموطنش رفت اما جانش را گرفتند. دو دختر را گرفته بودند و به شدت می زدند. بعدها یکی از دختران آمد سرخاک امیر ارشد و همه را برای من تعریف کرد. آنها را می زدند و مردم هو میکردند. امیرارشد فریاد زده که هو کردن شما دردی دوا نمی کند نجاتشان بدهید و خود جلو میرود و یکی از ماموران را هل میدهد مردم هم می آیند که کمک کنند و نجات دهند اما ماموران می ریزند. نمیدانم بچه من چقدر باتوم خورد. نمیدانم چقدر کتک خورد، اما از پشت، ماشین نیروی انتظامی با سرعت به او می زند و او را می اندازد و همان موقع یک ماشین دیگر که آن هم مال نیروی انتظامی بود و همان جا پارک کرده بود می آید و از روی امیرارشد من سه بار رد می شود.»
خانم مهین‌فر افزود: «به امیر گفتم نرو، گفت به خاطر وطنم میروم. گفتم تو وطن من هستی، گفت خودخواه نباش مادر، وطن تو امیر است اما وطن من ۷۰ میلیون ایرانی است و برای آنها میروم. او با این حرفش مرا شرمنده کرد و رفت و دیگر بازنگشت.»
وقایع روز عاشورا از جمله خونین ترین اعتراضهای مردمی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ بود. حکومت ایران معترضان را به شدت سرکوب کرد و دست کم ۹ نفر کشته شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر