۱۳۹۳ آبان ۱۶, جمعه

نرگس محمدی به دلیل “اتهامات” به دادسرای اوین احضار شد

نرگس محمدی، سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر به کمپین بین اللملی حقوق بشر در ایران که به شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین احضار شده است: «در احضاریه ای که روز ۱۴ آبان ماه به دستم رسید، نوشته شده که به دلیل اتهامات باید خودم را معرفی کنم اما هیچ توضیح دیگری در مورد این اتهامات داده نشده است.»
بر اساس این احضاریه خانم محمدی باید خود را صبح روز شنبه ۱۷ آبان ماه به شعبه دوم بازپرسی دادسرای شهید مقدس واقع در زندان اوین معرفی کند. خانم محمدی با اظهار اینکه از احضار خود هیچ اطلاعی ندارد به کمپین گفت صبح روز شنبه ۱۷ آبان ماه خود را به شعبه دوم دادسرا اوین معرفی می کند.
نرگس محمدی، سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر، فعال حقوق بشر و زندانی سابق روز نهم آبان ماه در دومین سالروز مرگ ستار بهشتی، بر سر مزارش سخنرانی کرد که در شبکه های اجتماعی به صورت گسترده ای پخش شد. او در بخشی از این سخنرانی در اعتراض به بی توجهی به مرگ او که در زیر شکنجه های بازجویش اتفاق افتاد و نقد طرح امر به معرف و نهی از منکر که در مجلس مطرح است، گفت: «چگونه است که نمایندگان مجلس امروز طرح امر به معروف و نهی از منکر علم کرده اند اما چرا هیچ منکری دو سال صدایش در نیامد و از کشته شدن یک انسان بیگناه به نام ستار بهشتی زیر شکنجه های بازجویش دفاع نکرد.»
خانم محمدی در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: «آیا فقط موی من زن ایرانی منکر است که همه با هم بسیج شده انید. چرا چهار هزار موتور سوار باید بیایند و در خیابان های تهران برای بدحجابی طرح بدهند و با بدحجابی مبارزه کنند چون بدحجابی منکر است اما این چهار هزار نفر کجا بودند وقتی ناله های مادران کشته شدگان از سینه هایشان برخاست؟»
نرگس محمدی همچنین یکی از زنانی بود که در ملاقات با کاترین اشتون، رییس سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز شنبه ۱۷ اسفند ماه سال گذشته به مناسبت روز جهانی زن در سفارت اتریش در تهران با او ملاقات کرده بود. پس از این ملاقات که با انتشار عکس های از او و خانم اشتون در رسانه ها همراه بود، او از سوی روزنامه های وابسته به دولت و نمایندگان اصول گرا مورد انتقاد شدید قرار گرفت و حتی به «فعال و محکوم به فتنه» نیزنامیده شد.
نرگس محمدی در مهرماه سال ۱۳۹۰ از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب نیز به سه اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر و تبلیغ علیه نظام به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد که این رای در دادگاه تجدید نظر به ۶ سال حبس تغییر یافت. خانم محمدی به دلیل شدت بیماری هایش در سال ۱۳۹۲ از زندان زنجان به بیمارستان منتقل شد. او پس از آن با قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر