۱۳۹۴ خرداد ۲۶, سه‌شنبه

حمله ماموران لباس شخصی به مسئولان دولتی بومی در سراوان

حسین مرادی
تعدادی از ماموران لباس شخصی در مسیر جالق به سراوان اقدام به شلیک به سمت مسئولان بلندپایه و فعالان مدنی بلوچ کردند.
شامگاه شنبه بیست و سوم خرداد، ساعت ۲۳:۲۵ دقیقه، تعدادی از نیروهای لباس شخصی با خودروهای بدون پلاک به کاروان مسئولان بومی سراوان حمله کرده و پس از انداختن خارک (پنجر کن) اقدام به تیر اندازی و تهدید آنها کردند.
گزارشها حاکی است که “مسئولان محلی” پس از حمله و پرت کردن خارک، توسط افرادی مسلح با لباس و خودرو شخصی به گمان اینکه دزد و راهزن مسیر را بسته با لاستیک پنچر شده ماشین قصد دور شدن از محل را داشته اند که با شلیک و تیر اندازی ماموران لباس شخصی متوقف شده اند.
منابع محلی مسئولان همراه این کاروان را محمد امین دهواری، عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان ها، مجیداحلال زهی شهردار شهر محمدی، سعید دهواری معاون هلال احمر سراوان، رحیم بخش درازهی بخشدار سابق شهرستان سیب و سوران ، محمد صدیق دهواری، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی  و تعدادی دیگر از فعالان سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی عنوان کرده اند که در کاروانی شامل سه خودرو پس از شرکت در یک همایش فرهنگی  از شهر جالق به سمت سراوان در حرکت بوده اند.
همراهان کاروان می گویند: “مسئولان علیرغم معرفی خود، با فحاشی و مسلح کردن اسلحه و تهدید توسط ماموران مواجه شده و تا ساعت ۳ صبح که مسئولان نیروی انتظامی از سراوان به محل اعزام شده اند در بازداشت موقت قرار گرفته اند”.
ماموران امنیتی پس از شناسایی مسئولان علت حمله را “اشتباهی و برای بازداشت محموله مواد مخدر” عنوان کرده اند.
لازم به ذکر است که همه ساله ده ها نفر در حملاتی مشابه توسط ارگان های امنیتی به ظن حمل گازوئیل یا مواد مخدر کشته شده اند.
سال گذشته  شلیک ماموران انتظامی خاش به یک خودرو حامل مواد خوراکی منجر به کشته شدن عبدالله مرادزهی و زخمی شدن همسر و دو فرزندش شد خانواده این کشته و زخمی شدگان علیرغم گذشت نزدیک به یک سال از پیگیری قضایی این گرونده نتیجه ای ملموسی نگرفته اند.

 shellik

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر