۱۳۹۴ خرداد ۱۸, دوشنبه

صدور حکم اعدام برای جوان متهم به قتل

حسین مرادی
جوانی که پدر دختر مورد علاقه اش را با همدستی وی به قتل رسانده بود، به قصاص محکوم شد.
از ساعت ۹/۵ شب ۳۰ دی ماه سال جاری وقتی پدر تنهایی در خانه‌اش واقع در ابتدای خیابان کمیل به قتل رسید، یک سناریوی باورنکردنی پیش روی پلیس قرار گرفت چرا که دختری ۱۸ ساله با همدستی پسر مورد علاقه‌اش که در فیسبوک با هم آشنا شده بودند، توطئه قتل پدر ۵۵ ساله به نام محمد را طراحی کرده و به اجرا گذاشته بودند.
مرجان در بازجویی‌ها گفت: “از مدتی پیش با پسری به نام امیر در فیسبوک آشنا شده بودم و بارها همدیگر را در میدان رسالت ملاقات کرده بودیم، اما پدرم مخالف دوستی ما بود به همین خاطر امیر وی را کشت.”
امیر نیز پس از دستگیری قتل را به گردن گرفت تا اینکه این دختر و پسر در شعبه ۸۴ دادگاه کیفری استان تهران، به ریاست قاضی باقری و همراهی چهار قاضی مستشار محاکمه شدند.
در ابتدای جلسه، خانواده پدر مرجان خواستار قصاص امیر شدند و دختر را بخشیدند.
در این مرحله امیر در جایگاه ایستاد و گفت: “چند ماهی بود که از طریق فیسبوک با مرجان آشنا شده بودم. او به من گفت که پدرش خیلی وی را اذیت می‌کند و پیشنهاد داد که او را به قتل برسانیم، عصر روز حادثه با من تماس گرفت و گفت در ورودی خانه‌شان را باز می‌گذارد تا من وارد شوم. من هم طبق نقشه به خانه‌شان رفتم، ابتدا پدرش را با چاقو کشتم سپس قرار شد برادر ۱۴ ساله‌اش را نیز بکشم اما مرجان پشیمان شد.”
وی افزود: “آن روز شیشه مصرف کرده بودم، حالت عادی نداشتم و تنها تحت تأثیر حرف‌های مرجان قرار گرفتم و دست به این جنایت زدم، بشدت پشیمانم.”
مرجان نیز در دفاع از خود گفت: “قبول دارم در را برای امیر باز کردم اما هیچ‌گاه تصور نمی‌کردم که وی پدرم را بکشد، بشدت پشیمانم، من و برادرم در آن لحظه در طبقه پایین بودیم.”
بنابر این گزارش، ۵ قاضی پس از جلسه محاکمه امیر را به قصاص “نفس اعدام” و مرجان را به تحمل ۵ سال زندان محکوم کردند.

 dadgah

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر