۱۳۹۴ خرداد ۲۹, جمعه

احمدرضا احمدپور از احضار مجددش به دادسرای ویژه روحانیت خبر داد

حسین مرادی
احمدرضا احمدپور که چندی پیش خبر از آزادی خود داده بود٬ دوباره به دادسرای ویژه روحانیت قم احضار شده است.
آقای احمدپور در حالی به این دادسرا احضار شده که از اوایل خرداد در مرخصی منتهی به آزادی به سر می برد، همچنین این روحانی تبعیدی٬ در حال انجام روند مربوط به پایان دوران محکومیت و تبعیدش بوده که به دادسرا مجددا احضار شده است.
آقای احمدپور در خردادماه با اعلام خبری گفته بود که دادستان ویژه روحانیت خوزستان، اهواز طی نامه‌ای رسمی به کلانتری ۱۲ شهرستان ایذه “پاسگاه ناظر بر اقامت اجباری” آزادی وی را ابلاغ کرده است.
پس از آن بود که این روحانی وبلاگ نویس در نامه ای به حسن روحانی ضمن ایراد انتقاداتی به دستگاه قضایی٬ خطاب به ٰرئیس قوه مجریه نوشت: “آیا شما توان این را دارید که از این شهروند جمهوری اسلامی که احتمالا حتی به خاطر همین نامه در دستگاه فوق امنیتی ویژه روحانیت که وابسته به هیچکدام از سه قوه حاکم بر ایران نیست دچار مشکل و موردستم واقع شود، دفاع کنید”.
تا لحظه انتشار این خبر از علت احضار آقای احمدپور، اطلاعی در دست نیست.
وی در یادداشتی که در صفحه فیس بوک خود منتشر کرده در این باره می نویسد: “با آغاز ماه رمضان و با اینکه پایان تبعیدم ۲۲ تیرماه است و هنوز مرخصی پایان تبعیدم تمام نشده روز گذشته به دادسرای ویژه روحانیت قم احضار شدم، اگر فردا برگشتم که هیچ اگر هم بازداشت شدم بالاخره یه روز دیگه باز می گردم، دو سال پیش هم با آغاز ماه رمضان به تبعید اعزام شدم اما پس از دوسال بازگشتم”.
احمدرضا احمدپور، مجروح شیمیایی در جنگ ایران و عراق، محقق حوزه، عضو حزب جبهه مشارکت شاخه قم و نویسنده وبلاگ “پژواک خاموش” بوده است که حکم محکومیت خود را از دادگاه تجدید نظر ویژه روحانیت قم دریافت کرد.
وی به اتهام ارسال نامه‌ای به سازمان ملل، به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، تبلیغ علیه نظام و هتک حیثیت روحانیت، به سه سال حبس در زندان اهواز و ده سال تبعید به شهر ایذه محکوم شده بود که این حکم عینا در دادگاه تجدید نظر تایید شد.
این روحانی منتقد، در تمامی مراحل رسیدگی به اتهاماتش، از دسترسی به وکیل قانونی محروم بوده و دادگاه وی برخلاف قانون غیرعلنی برگزار شده است.
احمدپور که از مجروحا جنگ است به دلیل حضور در مناطق شیمیایی تحت نظر پزشک بوده است، وی هم‌چنین از دیسک کمر نیز رنج می برد ولی با نادیده گرفتن اوضاع جسمی وی این حکم توسط دادگاه ویژه روحانیت صادر، اجرا و اکنون نیز به اتمام رسیده است.
وی در سال ۸۸ و در جریان حوادث بعد از انتخابات نیز، به اتهام تبلیغ علیه نظام، هتک حیثیت روحانیت، توهین به رهبری و نشر اکاذیب به یک‌سال حبس محکوم شده بود.

 ahmadpour

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر