۱۳۹۴ تیر ۱, دوشنبه

انتقال زندان تبریز تا نیمه‌دوم سال ۹۵ و تحویل زندان فعلی به شهرداری تبریز

حسین مرادی
 رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی، گفت که تلاش داریم تا زندان تبریز تا نیمه دوم سال ۹۵ به محل جدید منتقل و مجموعه فعلی نیز در اختیار شهرداری تبریز، قرار گیرد.
حکمت‌علی مظفری، با بیان اینکه کاهش جمعیت تحت قراری و کیفری از برنامه‌های دستگاه قضایی در استان است، گفت: “رفتن به زندان ولو به مدت کوتاه تبعات مختلف دارد و حدود یک هزار و ۸۰۰ نفر به صورت شناور تحت قرار داریم که این تعداد می‌تواند به ۷۰۰ نفر کاهش یابد”.
مظفری استفاده حداکثری از مجازات‌های جایگزین زندان را یادآور شد و گفت: “به جز جرایم جنایی و نیز جرایمی که با امنیت مردم برابر است در مورد سایر جرایم می‌توان مجازات‌های جایگزین استفاده کرد”.
وی گفت: “هفت هزار نفر در زندان‌های استان زندانی هستند که ۴۰ درصد این تعداد مربوط به تبریز است و حدود ۴ هزار نفر بیشتر از ظرفیت هستند”.
مظفری با اشاره به فعالیت شعبه ویژه عفاف و حجاب در دادگستری آذربایجان‌شرقی، مدعی شد: “علاوه بر فعالیت این شعبه به صورت ویژه بر موضوع پیشگیری و نیز فرهنگ سازی در زمینه جلوگیری از بی‌بند و باری و بی‌حجابی نیز تاکید داریم”.
وی با ادعای اینکه “روند بی‌حجابی و بی‌بند و باری در کشور گسترده نیست و چون ظهور و بروز این حرکت‌ها موجب انعکاس در جامعه می‌شود”، گفت: “این در حالی است که بروز حرکت‌های افراد محجبه در راهپیمایی‌ها بیشتر است”.
حکمت‌علی مظفری در مورد مراحل انتقال زندان تبریز، گفت: “تلاش داریم تا زندان تبریز تا نیمه دوم سال ۹۵ به محل جدید منتقل شود و مجموعه فعلی نیز در اختیار شهرداری تبریز قرار گیرد و رئیس سازمان زندان‌های کشور نیز دنبال این امر است تا انتقال زندان تبریز به سرعت پیش رود”.
مظفری با اشاره به وجود مشکلاتی در زندان‌های دیگر استان یادآور شد: “امیدواریم با حضور رئیس سازمان زندان‌های کشور در استان که پس از ماه رمضان صورت می‌گیرد این مشکلات مرتفع شود”.

 dadsetan tabriz

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر