۱۳۹۴ شهریور ۱۱, چهارشنبه

سعید شیرزاد؛ پانزده ماه حبس در بلاتکلیفی

حسین مرادی
 سعید شیرزاد، فعال مدنی محبوس در زندان رجائی شهر در پانزدهین ماه بازداشت خود همچنان بلاتکلیف است و هیچ دادگاهی برای رسیدگی به اتهامات او برگزار نشده است.
 سعید شیرزاد، فعال مدنی زندانی در زندان رجائی شهر در پانزدهمین ماه بازداشت خود همچنان با عدم برگزاری دادگاه روبروست و در وضعیت بلاتکلیف در زندان رجائی شهر در بازداشت به سر می برد.
این فعال مدنی پیشتر و در اردیبهشت ماه سال جاری، در آخرین احضار به دادگاه به دلیل عدم ابلاغ قبلی و عدم حضور وکیل و اینکه وکیل وی با وجود درخواست هاى مکرر امکان ورود و مطالعه پرونده را پیدا نکرده بود، جلسه دادگاه را به نشانه اعتراض ترک کرد.
این فعال مدنى در اعتراض به این مسئله و همچنین اجبار به دستبند و پابند هنگام اعزام، پیشتر دو بار از شرکت در جلسه دادگاه خوددارى کرده بود.
سعید شیرزاد در دوازدهم خرداد ماه سال ٩٣، در محل کار خود در پالایشگاه تبریز بازداشت و ابتدا به زندان اوین منتقل شد و پس از مدتی به دلیل اعتراض و پیگیری مشکلات صنفی زندانیان، با وجود عدم برگزاری دادگاه و بازداشت موقت به زندان رجایی شهر تبعید شد.
این فعال حقوق کودکان در زمینه آموزش کودکان کار و خیابان که بخشی از اتهاماتش کمک به مشکلات آموزشی کودکان زندانیان سیاسی است، نخستین بار در ٣١ مرداد ماه سال ٩١، زمانى که براى امداد و کمک رسانى به مردم زلزله زدا آذربایجان شرقى به اهر رفته بود، بازداشت و پس از گذراندن ١٩ روز با قید کفالت از زندان آزاد شده بود.

 سعید شیرزاد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر