۱۳۹۴ شهریور ۱۷, سه‌شنبه

“شکستگی سر” سخن‌گوی حزب اعتماد ملی در زندان و عدم انتقال به بهداری اوین

حسین مرادی
  سخن‌گوی حزب اعتماد ملی و عضو شورای سردبیری روزنامه اعتماد ملی، که پس از بازگشت به کشور در فرودگاه امام خمینی توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت گردید، به دلیل عدم رسیدگی ماموران زندان در شرایط نامناسب جسمانی به سر می‌برد.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از سحام، اسماعیل گرامی مقدم عضو شورای سردبیری روزنامه اعتماد ملی و سخن‌گوی این حزب که روز اول مردادماه سال‌جاری پس از تحمل ۴۵ روز زندان انفرادی در بند ۲۰۹ زندان اوین، به بند ۷ این زندان منتقل شد، به دلیل نارسایی بینایی و کم‌سویی چشمان خود، با جسم سخت برخورد کرد و با شکستگی پیشانی خود مواجه شد.
این در حالی است که ماموران بند ۷ زندان اوین علی‌رغم مشاهده شکستگی پیشانی وی، از اعزام وی به بهداری زندان اوین خودداری کردند.
این مشاور مهدی کروبی پس از شکستگی پیشانی و عدم اعزام به بهداری زندان اوین، توسط هم‌بندیان خود به صورت موقت مورد درمان قرار گرفت و هم‌چنان از اعزام وی به بهداری جلوگیری شده است.
آقای گرامی مقدم پس از پلمپ دفتر حزب اعتماد ملی در حوادث انتخاباتی سال ۱۳۸۸، برای تحصیلات تکمیلی به هندوستان و مالزی رفته بود.
وی چند سالی است که از مشکل عدم بینایی مناسب شدیدا رنج می‌برد و بیم آن می رود که در دوران بازداشت و زندان، از دسترسی به درمان مناسب و تخصصی بی بهره گردد.
وی در حالی که از نارسایی قلبی نیز رنج می‌برد، از زمان بازداشت خود تنها یک‌بار به بهداری زندان اوین اعزام شده است.
آقای گرامی مقدم در طول ۴۵ روز زندان انفرادی خود در بند ۲۰۹ زندان اوین، ۱۷ کیلو کاهش وزن پیدا کرده و دچار لاغری مفرط و لرزش اندام‌های حرکتی از جمله لرزش دست و پای خود شده است.
یکی از هم‌بندیان وی می‌گوید: “از زمان بازداشت آقای گرامی مقدم در فرودگاه امام خمینی (۲۶ تیرماه ۱۳۹۴)، ماموران زندان اوین از تحویل لباس و پوشاک توسط خانواده به وی جلوگیری کرده‌اند و هم‌بندیان وی ناچار شده‌اند که لباس‌های خود (از جمله لباس زیر) را برای استفاده به وی بدهند”.
گفتنی است این مشاور مهدی کروبی پس از بازداشت در فرودگاه امام خمینی تهران، مستقیما به زندان منتقل شد.
حکم ۵ سال زندان غیابی آقای گرامی مقدم پس از انتقال به زندان اوین، به وی ابلاغ شده است.

 esmail gerami moghadam

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر