۱۳۹۴ مهر ۳, جمعه

حمله به یک میهمانی و دستگیری ها در شیراز

حسین مرادی
 حوالی نیمه شب پنج شنبه گذشته ماموران سپاه پاسداران و بسیج به یک میهمانی جشن تولد در باغی در شیراز حمله کرده و ۲۳ نفر از حاضرین را بازداشت کردند.
بنا بر همین گزارش عده زیادی از دستگیرشدگان این میهمانی، فراجنسیتی (ترنس‌سکشوال) بودند که هنگام بازداشت توسط ماموران تحقیر و تمسخر شدند و تعدادی از آنها، مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفتند.
همچنین گزارش‌های رسیده حاکی از این است که دستگیرشدگان چند ساعت در همان محل مورد بازجویی  نگه داشته شده و در ساعت ۴ صبح آنها را به بازداشتگاه وزارت اطلاعات  (گِل کوه) بردند. از تمامی روند بازداشت، بازجویی‌ها و افراد حاضر در محل فیلمبرداری شده است.
شبکه شش رنگ همچنین گزارش داده است که فحاشی و بدرفتاری با بازداشت‌شدگان و آزار و اذیت آنها در بازداشتگاه وزارت اطلاعات نیز ادامه داشته است.
عصر روز جمعه همگی آنها به سلول های تک نفره منتقل شده و بازجویی آنها آغاز شده است. عمده سوالات بازجویان درباره نوع پوشش و نسبت افراد با یکدیگر بوده است.
همگی بازداشت‌شدگان روز شنبه صبح به دادگاه منتقل شدند و برای همگی قرار کفالت صادر شده و همگی آنها در همان روز یا فردای آن، با این قرار، آزاد شدند. به بازداشت شدگان اتهام “شرکت در مجلس حرام” تفهیم شده است.
برخی از اخبار تایید نشده حاکی از آن است که مقام قضایی دستور مراجعه همگی کسانی را که با قرار کفالت آزاد شده اند به پزشکی قانونی برای انجام معاینه مقعدی صادر کرده‌است. این امرباعث نگرانی بازداشت شد‌گان نسبت به احتمال افزودن اتهام ارتباط با همجنس به این پرونده شده است.

 ghazaei shiraz

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر