۱۳۹۴ شهریور ۲۲, یکشنبه

اعتصاب غذای رمضان احمد کمال در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی

حسین مرادی
 رمضان احمد کمال، زندانی سیاسی تبعه کشور سوریه از صبح شنبه ۲۱ شهریور ماه سال جاری در اعتراض به عدم رسیدگی های پزشکی دست به اعتصاب غذا زده است.
این زندانی سوری در اسفند ماه گذشته و در پی  حاد شدن عفونت دست راست و خطر از کار افتادگی، در زندان قزوین دست به اعتصاب غذا زد که توسط مسئولین زندان قزوین جهت درمان به زندان رجائی شهر منتقل شد. ولی مسئولین زندان رجائی شهر بعد از حدود شش ماه از اعزام او به این زندان برای درمان، با این توجیه که بیمارستان زمان را مشخص نکرده است، از اعزام وی خودداری می کند.
دست راست این زندانی تبعه کشور سوریه در درگیری حین بازداشت گلوله خورده و عدم درمان جدی این زندانی سیاسی موجب شد که ماهیچه های دست او تحلیل رود و زخم وی دچار عفونت شدید شود، پزشکان زندان تنها راه جلوگیری از گسترش عفونت و رهایی از خطر از کارافتادگی دست وی را بستری شدن در بیمارستان تشخیص داده اند، مسئله ای که هنوز محقق نشده است.
رمضان احمد کمال که سال ۱۳۸۷ به اتهام عضویت در حزب کارگران کردستان ترکیه بازداشت و به ده سال حبس محکوم شده است، طی این مدت در زندان های ماکو، قزوین، اوین و رجایی شهر زندانی بوده است.

 ramezan ahmad kamal

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر