۱۳۹۴ مرداد ۱۶, جمعه

عبدالفتاح سلطانی مرخصی ٧٢ ساعته را نپذیرفت

حسین مرادی
 عبدالفتاح سلطانی در اعتراض به اعمال تبعیض میان زندانیان در دستگاه قضائی از قبول ٧٢ ساعت مرخصی خودداری کرده است.
مائده سلطانی، دختر عبدالفتاح سلطانی با اعلام این مطلب گفته است: “اعطای این مرخصی کوتاه مدت در حالیست که قریب به ۴ سال از بازداشت پدرم می گذرد”.
وی افزود: “در پی درخواست های متعدد از جانب خانواده مبنی بر مرخصی پدرم٬ متاسفانه دادستانی فقط با ۷۲ ساعت مرخصی موافقت کرده است”.
مائده سلطانی علت استنکاف پدرش از این مرخصی کوتاه مدت را وقت خیلی کم دانست که در این مدت کوتاه امکان رسیدگی پزشکی و درمانی وجود نخواهد داشت.
او گفت: “به همین دلیل پدرم از استفاده حق مرخصی خود تا زمان افزایش مدت زمان آن به صورت اعتراضی خودداری خواهد کرد”.
بر اساس ضوابط اعطای مرخصی، هر زندانی ماهی سه روز و در سال ۳۶ روز حق استفاده از مرخصی را دارد و این درحالیست که برخی از زندانیان سیاسی و عقیدتی از جمله عبدالفتاح سلطانی، سال هاست بدون حتی یک روز مرخصی در زندان هستند.
این سخت گیری در اعمال حق زندانیان سیاسی در حالی صورت می گیرد که محمدرضا رحیمی معاون اول دولت دهم پس از سومین و آخرین مرخصی خود، ۴٠ روز است که در مرخصی است و هنوز به زندان بازنگشته است.
محمدرضا رحیمی ۲۶ بهمن‌ماه ۱۳۹۳ به زندان منتقل شد و یک‌ هفته پس از انتقال به زندان از اولین مرخصی خود استفاده کرد.
سخت گیری در مورد حقوق زندانیان سیاسی و عقیدتی در حالی از سوی دادستانی اعمال می شود که روح قوانین بر مدارای بیشتر با زندانیان سیاسی که در ارتکاب اعمال نیات شرافتمندانه داشته اند، تاکید دارد بگونه ای که در طرح جرم سیاسی مصوب ۱۳۹۲ کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی نیز امتیازاتی را برای زندانیان سیاسی از جمله تسهیل در ارتباط با خانواده پیش بینی کرده است.

 abdolfatah soltani

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر