۱۳۹۴ مرداد ۲۵, یکشنبه

طرح سراسری ارسال پیامک به نمایندگان مجلس درباره آزادی رسول بداقی

حسین مرادی
  سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس در مورد فراخوان سراسری فرهنگیان جهت ارسال پیامک به شماری از نمایندگان مجلس در پی عدم آزادی رسول بداقی که پس از گذشت یازده روز از پایان محکومیتش همچنان در بازداشت بسر می برد گفت که متن پیامک مشکل ساز نیست اما اگر این حرکت بازتاب خارجی داشته باشد، ممکن است برای طراح آن تحت عنوان تشویش اذهان عمومی مسئله ساز شود.
 رسول بداقی از اعضای کانون صنفی معلمان، با پایان محکومیت ۶ ساله اش قرار بوده است که در سیزدهم مرداد ماه سالجاری آزاد شود که امروز بیست و چهارم مرداد و پس از گذشت یازده روز از پایان محکومیت وی، همچنان شاهد ادامه بازداشت او در بند دو الف اطلاعات سپاه در زندان اوین هستیم.
به همین منظور جمعی از فرهنگیان طرح سراسری ارسال پیامک از ساعت ۱۰ صبح امروز الی ۱۰ امشب به نمایندگان مجلس، مسئولین و رسانه ها را پی گرفتند که در آن درخواست آزادی رسول بداقی را طی فراخوانی در شبکه های مجازی منتشر کردند.
متن پیامک بدین قرار است :
بنام خداوند عدالت گستر
با تقدیم سلام و درود به شما نماینده منتخبم، به عنوان معلم سرزمین ایران ، خواهان رسیدگی و پی گیری آزادی همکار دربندم رسول بداقی هستم.
۱۳ مرداد جاری ، مدت قانونی محکومیت ۶ ساله زندان ایشان به پایان رسیده ولی در کمال ناباوری در بازداشت نگه داشته شده اند!
خواهشمندم برای عدالت گامی جاودان بردارید.
محمد علی اسفنانی روز شنبه در پاسخ به خبرنگار پارلمانی جارپرس درخصوص اینکه یازده روز از پایان محکومیت رسول بداقی گذشته است اما وی همچنان در بازداشت بسر می برد، عنوان کرد : “اظهار نظر در چنین مواردی یک مقدار سخت است، چرا که پرونده خاص است و اظهار نظر در این زمینه می طلبد که نسبت به پرونده اطلاعات داشته باشیم، بعنوان مثال قاضی رسیدگی کننده به پرونده و یا مقام مافوق آن که مسئولی باشد که در حال اجرای آن پرونده است، منبع مناسبی می باشد”.
وی با بیان اینکه از موضوع اطلاع ندارد، گفت: “حقیقتا اظهار نظر در خصوص این پرونده برای بنده امکانپذیر نیست”.
اسفنانی در پاسخ به اینکه دستاورد این نوع فراخوان ها چه خواهد بود، اظهار داشت : “به نظر بنده کار نه چندان مفیدی بوده که اثر خاصی ندارد، چرا که دستگاه قضایی برای رسیدگی به پرونده روالی دارد و مطمئن باشید که اگر پرونده از نظر قوه قضاییه تمام شده ومختومه باشد، حتی یک ثانیه هم نباید پرونده را نگه دارند و ادامه بدهند، حتی قاضی پرونده، بدنبال این است که هر چه زودتر پرونده هایی که راجع به اجرای آن ها به اختتام رسیده، سریع السیر آن ها را تعیین تکلیف کند”.
وی افزود : “لذا چنین حرکاتی نه تنها اثر مثبتی ندارد ؛ گاهی ممکن است بعدها برای کسانیکه به این مسائل دامن می زنند اثر منفی داشته باشد و مسائلی پیش بیاید که خیلی خوشایند نیست و اگر شرایط خاصی بوجود بیاید برای آن ها مسوولیت ساز شود”.
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پی قرائت متن پیامک فرهنگیان از سوی خبرنگار جارپرس برای وی و اینکه آیا این متن می تواند در آینده برای طراحان آن دردسر ساز شود، گفت: “این متن نه، اما هنگامیکه پیامک به اینصورت ارسال شود و خصوصا بازتاب خارجی داشته باشد، ممکن است بعد ها تحت عنوان تشویش اذهان عمومی و مسائل دیگر برای کسی که طراح این پیامک و ارسال کننده آن است مسئله ساز شود”.

 rasol badaghi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر