۱۳۹۴ مرداد ۱۸, یکشنبه

علی جنتی: قوه قضائیه مخالف بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران است

حسین مرادی
 علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، روز شنبه ۱۸ مرداد در جمع خبرنگاران گفت که از زمان تشکیل دولت حسن روحانی دو جلسه در سطح وزرا برای بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران با حضور وزرای مختلف ازجمله وزیر کار برگزار شده است.
وی اضافه کرد: “در اولین جلسه قرار شد که وزارت اطلاعات شکایت خود را از انجمن صنفی روزنامه‌نگاران پس بگیرد که وزیر اطلاعات این کار را کرد اما قوه قضاییه خود اعلام کرد جدا از شکایت وزارت اطلاعات، این قوه نیز مسائلی با انجمن صنفی روزنامه‌نگاران دارد”.
به گفته علی جنتی، مساله بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران به علی ربیعی، وزیر کار و امور اجتماعی سپرده شده و او طرحی را تهیه کرده است.
بر اساس این طرح ابتدا انجمن‌های صنفی استانی تشکیل خواند شد و بعد در نهایت کانونی با عنوان انجمن صنفی روزنامه‌نگاران در تهران، نمایندگی این انجمن‌های صنفی استانی را بر عهده خواهد داشت.
در اواخر مرداد ماه سال ۱۳۸۸ هم زمان با اعتراض‌‌‌‌‌‌های گسترده به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، ساختمان انجمن صنفی روزنامه‌نگاران با دستور سعید مرتضوی، دادستان وقت تهران پلمپ شد. از آن زمان از فعالیت این انجمن صنفی جلوگیری شده است.

 ali jannati

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر