۱۳۹۴ اردیبهشت ۱۹, شنبه

مهدی خزعلی در پی هجوم ماموران انتظامی به بیمارستان منتقل شد

حسین مرادی
جمعه از ساعت یازده صبح، نیروهای انتظامی حاضر در نمایشگاه کتاب با همکاری مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هجوم به غرفه انتشارات حیان و اباصالح، که متعلق به مهدی خزعلی است، به تعطیلی این غرفه‌ها اقدام و بلافاصله این غرفه‌ها را به انتشارات دیگری واگذار کردند.
مهدی خزعلی از ساعت ۱۱ تا ۱۲ ظهر به مقاومت با نیروهای انتظامی پرداخت و به‌ علت مشکلات قلبی حادث شده و هیجان ناشی از این درگیری توسط ماموران به بیمارستان امام خمینی تهران منتقل شد.
همچنین رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران،افزود: درخصوص تعطیل شدن انتشارات حیان در نمایشگاه کتاب با توجه به اینکه محدودیت فضای نمایشگاهی آیین نامه‌ای تدوین شده بود و این آیین نامه با اصطلاحات به تصویب شورای سیاست‌گذاری رسیده، غرفه انتشارات مهدی خزعلی در نمایشگاه کتاب تعطیل شد.
انتشارات حیان که برای مهدی خزعلی بوده است واجد شرایط نبوده و با توجه به محدودیت فضا و تقاضاهای ناشران اعتراضات مطرح شد و پس از بررسی‌های لازم در بخش انجمن ناشران دانشگاهی مراتب عدم استحقاق ناشر مزبور، طی نامه‌ای به وی اعلام شد و متعاقب رای از ۱۰ صبح امروز غرفه حیان تعطیل شد و از فعالیت وی جلوگیری به عمل آمد.
وی هم‌چنین درخصوص این‌که چطور این ناشر توانسته است ثبت نام کند، گفت: در موسسه نمایشگاه‌ها بحث ثبت نام توسط یک برنامه کامپیوتری انجام شد و ما خواستیم تا با روش سنتی نیز این ثبت نام انجام شود اما نشد و ثبت نام از طریق سامانه موسسه نمایشگاه‌ها انجام شد و به صورت خود اظهاری این ثبت نام را درست تلقی کردند و غرفه را اختصاص دادند.
آموزگار تاکید،کرد: عدالت صنفی ایجاب می‌کرد تا ما این غرفه را به ناشرانی که واجد شرایط بودند تلقی واگذار کنیم.

 mehdi khaz ali

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر