۱۳۹۴ خرداد ۳, یکشنبه

تایید حکم حبس مجدد دو زندانى رجایى شهر؛ “پنجشنبه سیاه” همچنان قربانى مى گیرد

حسین مرادی
حکم یک سال حبس تعزیرى فرشید فتحى و آرش مقدم ، که در پى حمله به بند ٣۵٠ موسوم به پنجشنبه سیاه، متهم شده بودند، توسط دادگاه تجدید نظر تأیید شد.
 حکم یک سال حبس فرشید فتحى کشیش مسیحى و آرش مقدم اصلانپور ، ……‌‌ که پس از یورش گارد زندان به بند ٣۵٠، به حمل و نگهدارى مشروب دست ساز در زندان، توسط قاضى صلواتى به یک سال حبس محکوم شده بودند، توسط شعبه ٣۶ دادگاه تجدید نظر تایید شد.
پیشتر در دادگاه بدوى، فرشید فتحى به یک سال حبس تعزیرى، ٧۴ ضربه شلاق و دویست هزار تومان جریمه نقدى و آرش مقدم به یک سال حبس تعزیرى، ٧۴ ضربه شلاق و سیصد هزار تومان جریمه نقدى محکوم شده بودند.
اتهام این دو زندانی عقیدتی که هم اکنون در سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج نگهداری میشوند؛ نگهداری مشروبات الکلی عنوان شده بود که مورد رد هردو نفر نیز قرار گرفته بود.
یک منبع مطلع در این خصوص، پیشتر به گزارشگر هرانا گفته بود: «این پرونده سازی کاملا سیاسی بود؛ چرا که اگر واقعا قرار بود به مسئله مشروبات الکلی رسیدگی شود این کار در صلاحیت دادگاه عمومی است و نه دادگاه انقلاب و آن هم شعبه ۱۵ که به دادن احکام آنچنانی شهره است.»
وی همچنین عنوان کرده بود: «در اتاقی که ۳۰ زندانی سیاسی زندگی می‌کردند و توسط سربازان مورد بازرسی قرار گرفته، به فرض اینکه مشروبی هم کشف شده باشد چگونه می‌شود مالکیت آن را به این دو زندانی عقیدتی نسبت داد؟»
آرش مقدم اصلانپور پیش‌تر به اتهام توهین به مقدسات، توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام به هشت سال حبس تعزیری محکوم شده بود که یک سال و ۴ ماه آن به مناسبت عید فطر مورد عفو قرار گرفته بود.
یکی از نزدیکان آرش مقدم درباره گرایشات مذهبی آرش مقدم گفت: “به دلایل نامشخص در برخی خبرها ذکر شده که آرش زرتشتی می باشد ولی این قضیه صحت ندارد و وی هیچ گاه زرتشتی نبوده است.”
فرشید فتحی، نوکیش مسیحی و از رهبران کلیساهای خانگی صبح روز سه‌شنبه ۲۸ مرداد ماه سال جاری، به دستور دادگاه انقلاب و توسط سازمان زندان‌ها از بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج انتقال یافت.
زمانی که فرشید به زندان رجائی شهر منتقل شد، پرونده موضوع کشف مشروب الکلی که ماموران ادعا کردند در بند ۳۵۰ اوین آن را یافته اند، باز شد.
وی در روز یکشنبه ۵ دی ماه ۱۳۸۹ در آستانه سال نو میلادی در پی بازداشتهای گسترده و از پیش تعیین شده توسط ماموران امنیتی بازداشت و در ‌‌نهایت به ۶ سال زندان محکوم شد. در پی این حادثه نیز شمار بسیاری از شهروندان مسیحی و از اعضا کلیساهای خانگی در تهران و برخی شهرستان‌ها نیز بازداشت شدند.

 farshid fathi arash moghaddam 2

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر