۱۳۹۴ اردیبهشت ۱۶, چهارشنبه

ورودسالانه نیم میلیون نفر به زندانهای کشور

حسین مرادی
اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی کشور، بعدازظهر شنبه، در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل زندانهای کهگیلویه و بویراحمد، با اعلام این مطلب گفت: «بیش از ۵۰ درصد از این جمعیت حداکثر زیر یک ماه در زندان می مانند که نشان دهنده عدم ضرورت زندان است.»
رئیس سازمان زندان های کشور همچنین گفت: ۲۵ درصد از زندانیان کشور که به صورت تحت قرار هستند، نشان دهنده این است که باید  کار بیشتری در زمینه دادسراها صورت گیرد.
وی افزود: البته کمبودهای زیادی در زمینه دادیار و بازپرس در دادسراها وجود دارد که باعث می شود پرونده ها به موقع بسته نشوند.
جهانگیر همچنین تعداد زندانیان بدهکار دیه، مهریه و نفقه در زندان های کشور را هفت هزار نفر عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم این افراد از زندان رهایی پیدا کنند.
ایشان تاکید کرد: تلاش می کنیم افراد بی جهت وارد زندان نشوند و برای کسانی که به نوعی مرتکب تخلفی شدند، از مجازات های جایگزین استفاده کنیم.
رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی کشور، بیان داشت: سعی ما براین است که در سال جاری ۳۰ تا ۴۰ هزار زندانی در خارج از زندان ها نگهداری کنیم.
جهانگیر همچنین مدعی شد: زندان جای اشرار و ناامن کنندگان امنیت و نوامیس جامعه است و نباید به جای افراد بدهکار و بیمار تبدیل شود.

 zendan ha

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر