۱۳۹۴ فروردین ۲۷, پنجشنبه

آخرین وضعیت دانش‌آموزان ایلامی مجروح در انفجار مین

حسین مرادی
آن روز که خانواده‌های عشایری ملکیان، باباخانی و پیکانی از منطقهٔ ییلاقی «می‌شخاص» به قشلاق «امیرآباد» رفتند فکر نمی‌کردند بهار آن‌ها با مین عجین شود و شاهد از دست رفتن و مجروح شدن فرزندانشان باشند.
 یک‌شنبه دهم اسفند است دانش‌آموزان پس از به پایان رساندن یک روز درسی برای بازی می‌روند «محمد هادی» کلاس پنجم، جلو‌تر از بقیه بچه‌ها حرکت می‌کند و دانش‌آموزان دیگر به دنبالش می‌دوند و ناگهان صدای انفجار به گوش می‌رسد و دانش‌آموزان سرخوش از عطر کودکی بعد از چند روز خود را مه‌مان آی. سی. یو بیمارستان طالقانی اهواز می‌بینند.
دانش‌آموزان مراحل درمان را یکی پس از دیگری می‌گذرانند، بدن برخی دانش‌آموزان ضعیف است، اما والدین دانش‌آموزان از تلاش بیمارستان‌های اهواز و آموزش و پرورش خوزستان در دادن محل اسکان و خدمات‌رسانی به همراهان این مهمانان کوچک رضایت کامل دارند تا این‌که در ۲۹ اسفند محمدهادی ملکیان پرمی‌کشد و با دنیای کودکی و کلاس درس برای همیشه خداحافظی می‌کند و خانواده‌اش سال نو خود را در عزای محمدهادی آغاز کردند.
امیرمحمد پیکانی ۸ ساله هم‌اکنون در بیمارستان طالقانی اهواز بستری است و برادرش در منزل پدری در روستای «جعفرآباد» بخش «سیوان» تحت درمان است.
«یدالله پیکانی» پدر این دو دانش‌آموز ضمن ابراز رضایت از وضعیت درمان و محل اسکان خود در شهری غریب به خبرنگار ایسنا منطقه ایلام گفت: خدا از بیمارستان و آموزش و پرورش راضی باشد.
وی گفت: امیرمحمد تاکنون ۶ بار عمل شده اما چون بدنش ضعیف است درمانش طول خواهد کشید، اما امیرحسین هم‌اکنون در خانه به سر می‌برد و دو روز یک بار او را به شهر می‌برند و پانسمانش را عوض می‌کنند.
«علی‌مردان باباخانی» پدر «مهدی باباخانی» دانش‌آموز کلاس سوم و «محمد باباخانی» کلاس اول هم به ایسنا گفت: فرزندانم از ترکش رنجورند و با وجود خارج کردن بسیاری از ترکش‌ها هنوز نیازمند مراقبت هستند و دورهٔ درمان را می‌گذرانند و قرار است دو سه ماه دیگر بنا به تشخیص پزشکان آن‌ها را به اهواز یا تهران ببرم.
رئیس مرکز مین‌زدایی کشور فروردین‌ماه امسال در مراسم ویژه روز آگاهی از خطر مین گفت: در حال حاضر ۲۸ هزار هکتار از زمین‌های آلوده به مین که پاکسازی نشده در مناطق مرزی است که تراکم مین در این زمین‌ها بسیار بالاست. این درحالی است که وزیر دفاع دولت گذشته گفته بود تمام زمین‌های آلوده به مین در استان‌های مرزی، تا پایان سال ۹۱ به‌طور کامل پاک‌سازی خواهند شد.

 e0feb254747f849687caa7bb2970c8a8

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر