۱۳۹۴ مهر ۱۶, پنجشنبه

زهرا زهتاب چی؛ دو سال حبس بدون مرخصی

حسین مرادی
 با گذشت حدود دو سال از آغاز بازداشت و حبس زهرا زهتاب چی، زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان اوین، هنوز امکان مرخصی برای وی فراهم نیست و مسئولین دستگاه قضایی با مرخصی وی مخالفت می کنند.
زهرا زهتاب چی، متولد ۱۳۴۸، کار‌شناس ارشد جامعه‌شناسی از دانشگاه شهید بهشتی و پژوهشگر علوم اجتماعی است که از تاریخ ۲۴ مهرماه ۱۳۹۲ به همراه همسر، خواهر و دختر ۲۰ ساله ش بازداشت شد. همسر زهرا زهتاب چی (دکتر سیدجواد خوش‌نیت) به مدت ۲۲روز، نرگس خوش نیت، دختر زهرا زهتاب چی به مدت ۲۴ ساعت و فائزه زهتاب چی خواهر زهرا زهتاب چی نیز به مدت یک هفته در بازداشت به سر بردند.
زهرا زهتاب چی پس از بازداشت مدت ۱۴ ماه را در بند ۲۰۹، بازداشتگاه ویژه وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین گذراند و پس از آن به بند زنان زندان اوین منتقل شد. این زندانی سیاسی که تعدادی از اعضای نزدیک خانواده خود را در دهه ۶۰ از دست داده است به اتهام هواداری و فعالیت موثر در پیشبرد اهداف سازمان مجاهدین خلق ایران که در ادبیات حکومت ایران از آن با عنوان گروهک منافقین یاد می شود توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست صلواتی محاکمه و به ۱۲ سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم عینا در دادگاه تجدید نظر تایید گردید.

 zahra zehtabchi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر