۱۳۹۴ مهر ۱۲, یکشنبه

از ایدز تا هپاتیت

حسین مرادی
 حسین رفیعی، عضو شورای فعالان ملی مذهبی که هم اکنون در سالن ۹ بند هشت زندان اوین به سر می برد، در یادداشتی که در صفحه فیس بوک آنا رفیعی دختر این زندانی سیاسی تحت عنوان “بابا نوشت” منتشر شده است، وضعیت اسفناک بند هشت زندان اوین و وضعیت هم بندیان بیمار خود را روایت کرده است.
به نقل از ملی ـ مذهبی، متن کامل آخرین روایت دکتر رفیعی به شرح زیر است:
چند روز پیش بابا می گفت دارند تلاش می کنند که چند تا از اتاق های بند ۸ را بگیرند تا مخصوص زندانیان سیاسی باشد، هم مسائل بهداشتی و هم فرهنگی برای اقلیت زندانیان سیاسی این بند مشکل زا است.
نوشته زیر بابا اشاره ای به مسائل بهداشتی دارد با اطلاعات خوبی از زندانیان بیمار بند.
“بابا نوشت”
پریشب مبارزه با ساس را در اتاق شروع کردیم. هم اتاقی ها مدد کردند تمامی پتوها، ملحفه ها و پرده ها شسته شدند و ساس ها را نابود کردند.
یک شب از آنها خبری نبود ولی دیشب باز حمله را شروع کردند، تمامی بدن من از دست این حشره موذی آش و لاش است، به شدت هم حساسیت زاست، خارش آن موجب زخم بدن می شود و خطر سرایت بیماری های فراوانی که در زندان وجود دارد را بیشتر می کند.
در سالن ۹ بند ۸ اوین، بیماران خطرناک طبق مستندات آزمایشگاه و انعکاس در پرونده زندانیان به شرح زیر گزارش شده:
HIV مثبت: ۷نفر
هپاتیت :۱۰ نفر
آلودگی خون به استافیلوکوک: ۳ نفر
بیماری پوستی صعب العلاج: ۱۵ نفر
هپاتیت C : سه نفر
نرمی استخوان: ۲ نفر
کولیت روده و معده: ۴ نفر
خدا بخیر کند، حدود دو ماه در این سالن بودم بعد به سالن ۸ منتقل شدم. احتمالا وضع این سالن هم اینطور است.
کنترل بهداشت در این سالن ها با عدم تفکیک زندانیان بر حسب نوع جرم و فرهنگ و … خطرناک است.
نمی دانم چرا مسئولان زندان با ما زندانیان سیاسی لج بازی می کنند.
اختلاط ما با زندانیان مواد مخدر، مالی، دزدان دریایی ، ما را تحقیر نمی کند بلکه حکومت را ناقض آئین نامه ی زندان معرفی می کند. دنیای عجیبی در ایران وجود دارد، بازداشت های غیرقانونی، دادگاههای غیر قانونی، بازجویی های غیرقانونی، احکام صادرشده غیرقانونی، نگهداری زندانیان غیرقانونی و … غیرقانونی ها از دست این حاکمیت به فغان آمده اند.
وزیر محترم بهداشت گفته بودند که کاری نکنید که به زندان بیافتید چون در زندان ها بیماری های فراوانی وجود دارد. آیا نباید فرمایش ایشان را به شکل دیگری گفت: “حاکمان طوری حکومت مداری را طراحی کنند که بزه کاری و قانون شکنی و تخلف ریشه کن شود تا کسی به زندان نیافتد، چرا کشورهای پیشرفته اسکاندیناوی زندانی خیلی کم دارند و در ایران انقلابی، این همه زندانی است”.
حسین رفیعی- بند ۸ اوین- ۲۹ شهریور ۹۴

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر