۱۳۹۴ مهر ۱۴, سه‌شنبه

امین انواری بازداشت شد

حسین مرادی
 صبح روز گذشته چهار خودروی متعلق به نهادهای امنیتی به حکم شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین به منزل امین انواری رستمی، فعال مدنی و دانشجوی دانشگاه امیرکبیر مراجعه و پس از تفتیش منزل و ضبط اموال، این فعال مدنی را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.
بنا به همین گزارش در بازرسی منزل امین انواری اقلامی از قبیل لپ تاپ، گوشی های همراه و سیستم های رایانه ای این فعال مدنی توسط نیروهای امنیتی ضبط شد.
امین انواری روز شنبه یازدهم مهر ماه از سوی دادسرای اوین احضار شده بود و قرار بود که او روز یکشنبه، دوازدهم مهرماه به این دادسرا مراجعه کند. اما صبحگاه همین روز با مراجعه نیروهای امنیتی به منزلش دستگیر و پس از ضبط اموال شخصی به مکان نامعلومی انتقال یافت.
این فعال مدنی و دانشجوی دانشگاه امیرکبیر در مرداد ماه سال جاری و پس از صدوز حکم توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب احضار شده بود.
دادگاه این فعال مدنی به تازگی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برگزار شد و وی به اتهامات تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری و توهین به مقامات کشوری (مصباح یزدی) در فیسبوک، مجموعا به دو سال و شش ماه حبس محکوم شد که به مدت ۵ سال به حالت تعلیق در آمد.
امین انواری رستمی، بیست و یک ساله و دانشجوی ترم ۵ مهندسی نرم افزار دانشگاه امیر کبیر (پلی تکنیک)، در نهم دی ماه ۱۳۹۳ از سوی پلیس امنیت و به دستور دادسرای ۱۳ اوین بازداشت شد و پس از بازجویی با قرار کفالت ۳۰ میلیونی آزاد شد، این در حالی بود که وی از سوی اداره اماکن نیروی انتظامی به صورت تلفنی و “جهت یک کار دفتری” احضار شده بود.
به گفته یکی از نزدیکان وی “تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری و مقامات کشوری در فیسبوک، حمایت رسمی از همجنس بازان و مرتدینی چون شاهین نجفی و حمایت از بهاییت” بخشی از اتهاماتی بود که به این دانشجوی جوان وارد شد.

 amin anvari

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر