۱۳۹۴ اسفند ۱۳, پنجشنبه

احضار سیامک سیفی به دادگاه تبریز و مشکین‌شهر

حسین مرادی
سیامک سیفی فعال هویت طلب اهل مشکین‌شهر در دو احضاریه جداگانه به شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز و شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری مشکین‌شهر احضار شد.
براساس این احضاریه ها این فعال مدنی می بایست روز ۱۶فروردین ۹۵ در دادگاه تبریز و روز ۱۶ اسفند۹۵ در دادگاه مشکین‌شهر حاضر شود.
علت احضار وی به دادگاه انقلاب تبریز بازداشت این فعال در جریان اولین بازی آسیایی تیم فوتبال تراکتورسازی است.
روز ۸ اسفند۹۱ در جریان اولین بازی آسیایی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز مقابل الجزیره امارات، ده ها تن از طرفداران تیم فوتبال تراکتورسازی در شهر تبریز بازداشت شدند.
در بهمن ماه سال ۹۳ سیامک سیفی به همراه ۱۸ تن دیگر از بازداشت‌شدگان این مسابقه، به اتهام اخلال در نظم عمومی از طریق «هیاهو و جنجال و انجام حرکات غیر متعارف در استادیوم ورزشی یادگار امام» به ۳ ماه و یک روز و۳۰ ضربه شلاق در شعبه ۱۰۴ عمومی و جزایی تبریز محکوم شده بود.
در آن زمان سجاد حبیبی رئیس دادگاه شعبه ۱۰۴ عمومی و جزایی تبریز در خصوص اتهام “تبلیغ علیه نظام” سیامک سیفی، موسی سودی، جعفر رستمی راد، کسری داودی، علی احمدی، علی صراف، عسگر عباد زاده و علی سعادتی رای به «عدم صلاحیت» داده و پرونده این افراد را برای رسیدگی به دادگاه انقلاب ارجاع داد.
علت احضار سیامک سیفی به دادگاه کیفری مشکین‌شهر نیز بازداشت این فعال پس از اعتراضات آبان ماه در اعتراض به برنامه فیتیله بوده است.
روز ۱۸ آبان ۹۴ در شهرهای مختلف ترک‌نشین تجمعاتی در اعتراض به آنچه توهین‌ از سوی صدا و سیما خوانده می شد، برگزار شد که در جریان این تجمعات ده ها نفر از معترضان بازداشت شدند.
این فعال روز ۱۹ آذر ۹۴ از سوی ماموران امنیتی در شهر مشکین‌شهر بازداشت و پس از دو هفته با قرار ضمانت آزاد شد.
اتهام وی تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی عنوان شده است.
پس از اعتراضات «ضد نژادپرستی» در مشکین‌شهر ماموران امنیتی بارها تلاش کردند سیامک سیفی را بازداشت کنند که به دلیل عدم موفقیت در بازداشت این فعال، ماموران امنیتی دو نفر از برادران او را به جای سیامک سیفی بازداشت کردند.
پیشتر روز  ۲مرداد ۹۲ پیش از گردهمایی سالیانه «ساوالان» ماموران امنیتی با مراجعه به منزل پدری سیامک سیفی قصد بازداشت این فعال مدنی را داشته اند که به دلیل عدم حضور وی در منزل موفق به بازداشت سیامک سیفی نشده بودند.
siyamak seyfi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر