۱۳۹۴ اسفند ۱۷, دوشنبه

معلم زندانی برای دومین بار از ملاقات حضوری محروم شد

حسین مرادی
محمود بهشتی به دلیل ادامه امتناع از پوشیدن لباس زندان، امروز نیز مانند هفته گذشته از ملاقات حضوری محروم شد و به صورت کابینی با خانواده خود دیدار کرد. سخنگوی پیشین و زندانی کانون صنفی معلمان گفته است طبق قانون، متهمان سیاسی التزامی به پوشش لباس زندان ندارند.
طی هفته گذشته با وجود پیگیری های همسر این معلم زندانی، با مراجعه به دادستانی و دادیاری زندان، همچنان به خواسته بهشتی مبنی بر عدم التزام به پوشیدن لباس زندان رسیدگی نشد.
محمود بهشتی لنگرودی، هفته گذشته، علت امتناع از پوشیدن لباس زندان را “حفظ کرامت و منزلت انسانی خود به عنوان معلم و فعال صنفی” زندانی عنوان کرده و اصرار مسئولین بند هفت مبنی بر پوشیدن لباس زندان را غیرقانونی خوانده بود.
طبق روال معمول زندان اوین، روزهای شنبه و یکشنبه هر هفته، روز ملاقات خانواده ها با زندانیان بند ۷ است.
مسئولین بندهای مختلف زندان اوین درباره اجبار به پوشیدن لباس زندان موسوم به “لباس سیم خاردار” سلیقه‌ای عمل می‌کنند و هیچ قانون، رویه و یا بخشنامه‌ای در این باره وجود ندارد.
محمودبهشتی لنگرودی سخنگوی پیشین کانون صنفی معلمان که در اعتراض به اجرای حکم ۹ سال حبس، در دادگاهی غیرعلنی و بدون حضورهیات منصفه ،پس از انجام یک اعتصاب غذای ۲۱ روزه به مرخصی آمده بود، روز پنج شنبه ۲۴ دی ماه، با درخواست تمدید مرخصی وی از سوی مسئولین زندان مخالفت بعمل آمده بود مجددا به اوین بازگشت.
او بیش از دو سال پیش از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به زندان محکوم شد.
حکم آقای بهشتی در خرداد ۱۳۹۲ اعلام شد و او همزمان در صفحه شخصی فیسبوک خود اعلام کرد: “آقای صلواتی حکمم را به من ابلاغ کرد. چهارسال زندان به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، یک سال زندان به اتهام تبلیغ علیه نظام.”
وی افزود: “با احتساب چهار سال حبس تعلیقی، جمعا می شود ۹ سال زندان، به همین راحتی.”
mahmood beheshti

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر