۱۳۹۴ اسفند ۲۳, یکشنبه

دادستانی با آزادی مشروط فریبرز کاردار موافقت نمی‌کند

حسین مرادی
مسئولین دادستانی با در خواست آزادی مشروط «فریبرز کاردار»، شاعر زندانی بند ۷ زندان اوین، موافقت نمی‌کنند. فریبرز کاردار مهر ماه ۱۳۹۲ به اتهام فعالیت‌های انتقادی در شبکه‌های مجازی و به ویژه فیسبوک بازداشت شده و از آن زمان در اوین زندانی است.
علی‌رغم برخورداری از عفو عمومی، هم‌چنان با مخالفت دادستانی جهت آزادی مشروط روبروست.
یکی از نزدیکان خانواده این شاعر زندانی گفت: “فریبرز کاردار در تیر ماه ۱۳۹۴ مورد عفو عمومی قرار گرفت و به جای آزادی، مورد تخفیف ۳/۵ سال قرار گرفت. با اینکه ۳۰ ماه از دوران حبس خود را سپری کرده، ولی با آزادی مشروطش هم مخالفت می شود و هر بار که خانواده وی به دادستانی مراجعه می کنند، به آن‌ها هیچ جوابی داده نمی شود. فریبرز کاردار فقط به دلیل سرودن شعر در صفحه فیسبوک شخصیش بازداشت شده است.”
این منبع مطلع در ادامه گفت: “در تاریخ دهم مهر ۱۳۹۲ فریبرز کاردار توسط اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شد و بعد از ۱۵ روز نگهداری وی در سلول انفرادی به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد. سپس به بند ۸ اوین و بعد از ۱۲ روز به بند ۷ منتقل شد. فریبرز کاردار شاعر است و علت بازداشتش توسط اطلاعات سپاه سرودن شعر بوده که اوضاع اجتماعی امروز ایران را مورد نقد قرار داده است.”
این منبع همچنین افزود: “فریبرز کاردار در بند ۷ از روحیه مناسبی برخوردار نیست. چراکه این بند، مخصوص زندانیان عمومی است.”
شایان ذکر است، فریبرز کاردار در تاریخ ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ توسط قاضی مقیسه به ۱۸ سال و ۹۱ روز حبس محکوم شد و در تاریخ ۷ مهر ۱۳۹۳ در دادگاه تجدید نظر این حکم با استناد به قانون جدید ۱۳۴ به ۷ سال تقلیل یافت.
fariborz kardar

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر