۱۳۹۴ آذر ۱۶, دوشنبه

اعتراض ۱۳۷ کارگردان به مجازات حبس کیوان کریمی

حسین مرادی
 کیوان کریمی، ۳۰ ساله، آذر ماه سال گذشته در دادگاه انقلاب محاکمه شد. اتهام او “توهین به مقدسات” در ارتباط با ساخت فیلم “نوشتن بر شهر” درباره دیوارنویسی ها و گرافیتی های سیاسی و اجتماعی در ایران پس از انقلاب بود.
حکم او مهر ماه امسال همراه حکم فاطمه اختصاری و مهدی موسوی، که هر دو شاعر هستند، اعلام شد.
قاضی محمد مقیسه فاطمه اختصاری را به ۱۱.۵ سال زندان و ۹۹ ضربه شلاق، سید مهدی موسوی را به ۹ سال زندان و ۹۹ ضربه شلاق و کیوان کریمی را به ۶ سال حبس و ۲۲۳ ضربه شلاق محکوم کرد.
کیوان کریمی که ابتدا در سال ۹۲ دستگیر و پس از مدتی آزاد شد تا زمان صدور حکم تجدید نظر آزاد خواهد بود. حکم دادگاه تجدید نظر قرار است تا کمتر از ۲۰ روز دیگر اعلام شود.
کارگردانان در نامه خود نوشته اند:‌ “ما جمعی از مستندسازان سینمای ایران٬ ناباوری و تعجب خود را نسبت به حکم صادره از سوی دادگاه بدوی برای کیوان کریمی٬ مستندساز جوان و همکارمان اعلام کرده و به اعمال عدالت در دادگاه تجدید نظر باور داریم و امیدواریم سوءتفاهم پیش آمده رفع و کیوان کریمی از اتهامات وارده تبرئه شود. و با تاکید بر امنیت شغلی یادآوری می‌کنیم که مستندسازان ایرانی همانند سایر اقشار هنری و فرهنگی این سرزمین، حق خود می‌دانند که در فضایی امن و بی‌دغدغه و بی‌اتهام به خلق آثار خود بپردازند.”
پیشتر کانون نویسندگان ایران در بیانیه‌ای خواهان لغو بی قید و شرط احکام فاطمه اختصاری، مهدی موسوی و کیوان کریمی و نیز آتنا فرقدانی شده است.
کانون نویسندگان احکام صادره را “بس سنگین و ناعادلانه” خوانده بود.

 keyvan karimi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر