۱۳۹۴ آذر ۱۹, پنجشنبه

اعتراض بیش از هفتصد شاعر و هنرمند به صدور حکم زندان برای موسوی و اختصاری

حسین مرادی
هفتصد و سی وسه شاعر و هنرمند ایرانی در واکنش به احکام صادره برای دو شاعر کشورمان در بیانیه ای نوشته اند که چنین برخوردهای سلبی و قهرآمیزی باعث خدشه دار شدن چهره کشور در داخل و خارج می شود خواستار تجدید نظر در حکم های صادره هستیم.
 فاطمه اختصاری و مهدی موسوی دو شاعری هستند که امضا کنندگان این نامه با ابراز نگرانی به خاطر احکام سنگین صادر شده، نوشته اند: “هنرمندان بازگوکنندگان دردها و چشمان بینای جامعه خود هستند از این رو گاه به رسم شکستن آیینه ی عیب نما، برخوردهایی با اصحاب فرهنگ و هنر را شاهدیم، که در شأن فرهنگ و هنر غنی این سرزمین نیست”.
مهرماه بود که قاضی مقیسه برای فاطمه اختصاری ۱۱ سال و نیم زندان و ۹۹ ضربه شلاق و برای سیدمهدی موسوی ۹ سال زندان و ۹۹ ضربه شلاق حکم صادر کرده است.
موسوی و اختصاری از جمله ترانه‌سرایان فعال سال‌های اخیر بودند که در سال ۸۸ نیز اشعاری را در حمایت از مردم معترض به نتایج ریاست جمهوری سروده بودند.
اطلاعات سپاه در آذرماه سال ۹۲ موسوی و اختصاری را بازداشت کرد و برای مدت بیش از یک ماه در سلول های انفرادی بند دوالف اوین تحت بازجویی و پرونده سازی قرار داد.
متن این بیانیه به همراه اسامی امضاکنندگان آن که در اختیار کلمه قرار گرفته به شرح زیر است:
“به نام خدا
هنرمندان بازگوکنندگان دردها و چشمان بینای جامعه خود هستند از این رو گاه به رسم شکستن آیینه ی عیب نما، برخوردهایی با اصحاب فرهنگ و هنر را شاهدیم، که در شأن فرهنگ و هنر غنی این سرزمین نیست.
متاسفانه طی روزهای اخیر اعلام احکام سنگین حبس و محرومیت برای دو تن از شاعران کشورمان سیدمهدی موسوی و فاطمه اختصاری بروز موجی از نگرانی را در میان اهالی فرهنگ کشور بدنبال داشته است. دغدغه ای که به حق بوده و از سر دلسوزی برای هنر و فرهنگ این سرزمین است.
ما جمعی از شاعران و هنرمندان، با تاکید بر لزوم وجود فضایی آزاد در عرصه فرهنگ و هنر کشور مطابق اصول قانون اساسی و حقوق خداداد انسانی، با توجه به سوابق ادبی این دو شاعر جوان کشور و ‌انتشار مجموعه هایی متعدد از ایشان از جمله با مضمون دفاع مقدس و همچنین با توجه به اینکه چنین برخوردهای سلبی و قهرآمیزی باعث خدشه دار شدن چهره کشور در داخل و خارج می شود خواستار تجدید نظر در حکم های صادره هستیم.”

 mousavei & ekhtesari

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر