۱۳۹۳ مهر ۳۰, چهارشنبه

تکرار یک هشدار: داعش ایران در راه است!

مدتی پیش و پس از تولید و ترویج بازی های رایانه ای که در آن به ترویج و تقدیس خشونت خودسرانه و ترور پرداخته می شد، این هشدار را مطرح کردیم که اینها همگی نشان از عناصری دارد که در ظاهر و محتوا با عناصر هویتی جریان های تندرویی همچون القاعده و داعش مشترک است.

اگرچه تحرکات این چنینی سابقه طولانی دارد، اما در چند سال اخیر رنگ دیگری به خود گرفته است و اکنون پای آن به قبرستان ها نیز کشیده شده است! اگر چند سال گذشته، همین جریان به در خانه سردار حسین علایی حمله می کرد و محل زندگی و آرامش خانواده او را با شعار و فحش متلاطم می کرد، امروز به مردگان هم رحم نمی کند و "خلخالی وار" قصد محاکمه آنها را دارد.

اینجا ، مدفن دو ایران شناس آمریکایی در اصفهان است. پروفسور «آرتور پوپ» و «فیلیس آکرمن» که عمری را در این عرصه سپری کردند و سرانجام نیز در خاک ایران آرمیدند. آرامگاه آنها، سالیان دراز به عنوان مهمانان ابدی خاک ایران، طبق فرهنگ ایرانی و اسلامی، مورد احترام بود. اما تندروهای ایرانی، با هجوم به مقبره آنها، اقدام به شعار نویسی بر روی دیوارهای آن کردند و خواستار تخریب اش شدند.


اینجا کلیسایی در سوریه است و کشیش خفته در آن، سال ها حرمت داشت. اما تروریست ها با هجوم به مقبره کشیش، نبش قبر کرده، بقایای جسد را از قبر بیرون آوردند.


شباهت و فرق تصویر بالا و پایین در چیست؟
گروه اول، خواستار تخریب قبر شد ولی چون امکانش را نداشت، خودشان این کار را نکرد (نتوانست).
گروه دوم، خواستار تخریب بود و توان تخریب هم داشت و این کار را کرد.

پناه می بریم به خدا از قدرت یابی افراط گرایان در ایران اسلامی که اگر تروریست های سوریه،  را خشن جلوه می دهند، افراط گرایان ایرانی علاوه بر آن، سیمای مهربان ایران را نیز، متوحش می نمایانند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر