۱۳۹۵ خرداد ۳, دوشنبه

بازداشت و بلاتکلیفی سهیلا کارگر در قزوین

حسین مرادی
سهیلا کارگر شهروند قزوینی، روز یک‌شنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه سال جاری با خشونت ماموران امنیتی در منزل مسکونی‌اش بازداشت شد.یک منبع نزدیک به خانواده کارگر با تایید این خبر در گفتگو با گزارشگر هرانا گفت: “ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ماموران امنیتی که خود را مامور اداره برق معرفی کرده بودند وارد خانه خانم سهیلا کارگر شده و بدون ارائه هیچ حکم و اتهامی با خشونت وی را بازداشت کردند. خشونت زمان بازداشت دراین حد بوده که وقتی خانم کارگر روی زمین افتاده بوده مامور مرد همراه آنان پایش را روی گردن وی گذاشته و به او دستبند زده است. حتی یکی از همسایه‌ها ماموری را دیده است که از دیوار خانه بالا می‌رفته و به شوهر خانم کارگر اطلاع داده است.”این منبع مطلع در ادامه خاطرنشان کرد: “با مراجعه و پیگیری، خانواده خانم کارگر متوجه می‌شوند مسئول رسیدگی پرونده قاضی بغدادی در شعبه ۳ دادسرای قزوین است. گویا خانم کارگر که کبودی خشونت زمان بازداشت در صورتش پیدا بوده از ماموران در این شعبه شکایتی هم ثبت یا اعلام کرده. بعد از چهار روز بی خبری و با اصرار و اظهار نگرانی خانواده، آقای بغدادی به خانواده وی اعلام می‌کند شب همان روز دستگیری به زندان اوین منتقل شده با اینحال از اتهامات وارده اطلاعی ندارد و پرونده نیابتا در زندان اوین است و خانم کارگر هم تحت بازجویی است.”
وی همچنین افزود: “عصر همان روز گویا با سفارش قاضی بغدادی خانم کارگر با خانواده‌اش تماس گرفته و گفته است حالش خوب است و بازجوها محترمانه با او برخورد کرده اند و در سلول انفرادی نگهداری می‌شود.”
منبع نزدیک به خانواده کارگر در پاسخ به این سئوال که فعالیت‌های خانم کارگر چه بوده و دلایل احتمالی بازداشت چه می‌تواند باشد، تاکید کرد: “خانم کارگر چون کاندیدای مجلس شده بود فعالیتی خارج از چارچوب قوانین جمهوری اسلامی نداشته، محور فعالیت‌هایش با شعار گفتمان سوم در راستای حقوق اقوام، هویت طلبی و حقوق زنان است. با اینکه صلاحیتش رد شده بود با اینحال به شکل قانونی به این رد صلاحیت اعتراض کرده بود، دلیلی برای بازداشتش وجود نداشته است.”
این منبع در پایان تصریح کرد: “پس از آن تماس هنوز هیچ خبری یا ملاقاتی نبوده و خانواده خانم کارگر در تلاش هستند تا ملاقات حضوری بگیرند. ایشان دارای دختری ۵ ساله ای است که بسیار به مادرش وابسته است. بخت یار خانواده بوده که هنگام بازداشت این کودک در خانه پدربزرگش بوده و تاکنون نتوانسته اند بازداشت مادرش را به او توضیح بدهند.”
soheila-kargar

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر