۱۳۹۵ فروردین ۱۹, پنجشنبه

وضعیت عدنان حسن‌پور در آخرین سال حبس

حسین مرادی
با توجه به اینکه آخرین حکم عدنان حسن پور در سال ۹۴ با اعمال ماده ۱۳۴ به ده سال حبس تغییر یافته است این روزنامه نگار محبوس پس از تحمل ۹ سال حبس قرار است ٨ ماه دیگر آزاد شود.
یکی از نزدیکان این روزنامه‌نگار زندانی با اعلام این خبر گفت: “وضعیت عدنان در زندان نسبت به قبل خیلی بهتر شده است. وی هم اکنون در زندان مریوان نگهداری می شود و وضعیت هواخوری، غذا و بقیه امکانات خیلی بهتر است و وضعیت جسمی اش هم مناسب است.”
وی در ادامه افزود: “در سال ۹۴ ب اعمال ماده ۱۳۴ اشد مجازاتش ۱۰ سال حبس تعیین شد و هشت ماه دیگر این ۱۰ سال تمام و او آزاد می شود. اجرائیه این دستور نیز آمده است.”
عدنان حسن‌پور در سال ۸۶ بازداشت و در تاریخ ۲۲ خردادماه همان سال به اتهام محاربه، به اعدام محکوم شد، با درخواست وکیل وی پرونده مورد بررسی مجدد در دیوان عالی کشور قرار گرفت که متعاقب این بررسی، حکم اعدام به ۳۱ سال حبس برای این روزنامه‌نگار و فعال مدنی تغیر یافت.
در سال ۸۹ وکیل مدافع وی اعلام کرد حکم او به ۱۵ سال کاهش یافته و نهایتا در تیرماه سال ۹۴ بر اساس قانون جدید مجازات اسلامی و اعمال ماده  ۱۳۴ آن، حکم حسن پور به ۱۰ سال حبس تقلیل یافت.
وی پیش از بازداشت عضو تحریریه «هفته نامه ئاسو» بوده که به دو زبان کردی و فارسی منتشر می‌شد. این هفته نامه در سال ۱۳۸۴ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تشویش اذهان عمومی توقیف شد.
محکومیت آقای حسن پور مورد اعتراض سازمان های مدافع حقوق بشر به ویژه سازمان گزارشگران بدون مرز قرار گرفت، شعبه سوئد این سازمان، جایزه آزادی مطبوعات ٢٠٠٧ را به عدنان حسن پور اهدا کرد.
adnan-hasanpour

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر