۱۳۹۴ دی ۳۰, چهارشنبه

حسین رونقی با معرفی خود به دادستانی راهی اوین شد

حسین مرادی
  پدر حسین رونقی با تأیید خبر گفت پسرش پس از مراجعه به دادستانی بازداشت شده است. حسین رونقی ملکی در صفحه‌ی شخصی اش هم اعلام کرده بود که روز چهارشنبه خود را به دادستانی تهران معرفی می‌کند.
دادستان تهران در بیست و نهم آذرماه طی اخطاریه‌ای به وثیقه‌گذار حسین رونقی، اعلام کرده بود که چنانچه وی خود را ظرف یک ماه آینده به زندان معرفی نکند، وثیقه‌‌اش ضبط خواهد شد.
آقای رونقی با اعلام این خبر و انتشار نامه‌ی اخطاریه در صفحه اینستاگرامش نوشت: “اصرار برای بازگرداندن من به زندان آن هم در چنین شرایطی و با توجه به وضعیت من غیرقابل درک و غیرقانونی است در صورتی که بر اساس ماده ۵۰۲ آ.د.ک و آزادی مشروط می توانند من را بیرون از زندان نگه دارند. این در حالی است که پزشکان بازرسی سازمان زندان ها نیز گفته اند شرایط زندان برای نگهداری یک زندانی با شرایط من به هیچ عنوان مناسب نیست و خطرات زیادی دارد.”
حسین رونقی چهارشنبه ۲۷ خرداد ماه، با عود بیماری و نظر پزشکان، به قید وثیقه و برای ادامه درمان، از بند هفت زندان اوین به مرخصی درمانی اعزام شده بود.
او که پیشتر به دلیل مشکلات حاد کلیوى و خطر از دست دادن کلیه از بند ٣۵٠ اوین آزاد شده بود، در اسفندماه سال گذشته به دلایلى نامشخص مجددا احضار و راهى زندان اوین شد.
حسین رونقی ملکی فعال حقوق بشر و وبلاگ نویس، درتاریخ بیست و دوم آذر ماه ۱۳۸۸ بازداشت شد.
شعبه‌ی ۲۶ دادگاه انقلاب پس از گذشت ۱۰ ماه از بازداشت در بند دو-الف اوین، در تاریخ سیزدهم مهر ماه ۱۳۸۹ او را به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم کرد. اتهامات او در دادگاه «عضویت در شبکه ایران پروکسی، توهین به رهبری و توهین به رئیس جمهوری» عنوان شد.
این حکم در شعبه‌ی ۵۴ دادگاه تجدید نظر تأیید شد و حسین رونقی پس از آن به بند ۳۵۰ اوین منتقل شد.

 hossein-ronaghi4

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر