۱۳۹۴ آبان ۲۴, یکشنبه

اعتصاب غذای سعید حسین زاده در زندان اوین

حسین مرادی
وکیل محمدسعید حسین زاده با تأیید خبر اعتصاب غذای موکلش گفت که وی با نوشتن نامه ای خطاب به رئیس بند هفت زندان اوین، دست به اعتصاب غذا زده است.
در نامه ای که این فعال مدنی خطاب به رئیس بند هفت نوشته است، موارد مختلفی از جمله زیر پا گذاشته شدن حقوق قانونی از جمله “۱۳ ماه حبس بدون حکم قضایی، خودداری از بازگرداندن وسایل ضبط شده، خودداری مددکاری زندان از ارائه پرینت وضعیت قضایی” و موارد دیگری به عنوان دلایل اعتصاب غذای وی ذکر شده است.
آقای حسین زاده نوشته است که از بیماری های مختلف نظیر روماتیسم، تنگی نفس، مشکلات قلبی و عفونت و خونریزی معده رنج می برد که به بعضی از آنها حین بازداشت و حبس مبتلا شده است.
وی همچنین نوشته است که در حین اعزام به بیمارستان “کارشکنی ها و رفتارهای غیرمعمول”  شده که منجر به وخامت بیماری شده است.
سعید حسین زاده در حالی به اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری به هفت سال حبس در مرحله بدوی محکوم شده که مجموع اشد مجازات این دو اتهام چهار سال حبس بیشتر نیست.
پیشتر نیز اعلام شده بود که سعید حسین زاده، فعال مدنی زندانی در بند هفت زندان اوین با خونریزی معده مواجه و به بیمارستان اعزام شده و در بیمارستان مشخص شده است که مشکل معده وی به دلیل استفاده از داروهایی است که به دلیل مشکل روماتیسم خود مصرف می کند.
همچنین گزارشها حاکی از آن است که پزشکان به وی اعلام کرده اند که در صورت عدم رسیدگی به بیماریهای وی، این فعال مدنی با مشکلات حاد تری مواجه خواهد شد.
گفتنی است که این فعال مدنی زندانی تنها در طول روز برای تسکین و درمان بیماریهای خود به مانند ناراحتی قلبی، روماتیسم و درد مفاصل شش تا هفت قرص مصرف میکند.
سعید حسین زاده در مهرماه ۱۳۹۳، از سوی ماموران سپاه در منزل شخصی‌اش دستگیر و به سلول‌های انفرادی بند ۲-الف زندان اوین منتقل شد.
وی در دادگاه بدوی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، به اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری به هفت سال زندان محکوم شد. حکمی که در مرحله تجدیدنظر و در شعبه ۳۶ توسط قاضی زرگر تائید شد.
منابع مطلع پیشتر به هرانا اعلام کرده بودند که علیرغم پرونده این فعال مدنی در بند که در ابتدا سبک تلقی می شد، مسائل غیرحقوقی مرتبط با وضعیت او در زندان و برخوردها با مسئولین زندان موجب این حکم سنگین شده است.

 saeid hosein zade bimarestan

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر