۱۳۹۳ اسفند ۲۶, سه‌شنبه

ممانعت از مرخصى درمانى عبدالفتاح سلطانى به دلیل «سر موضع بودن»

حسین مرادی
علیرغم شرایط حاد جسمى و دستورات مؤکد پزشکى، مقامات دادستانى همچنان از اعطاى مرخصى پزشکى به وکیل زندانى عبدالفتاح سلطانى خوددارى مى کنند.
 دلیل این ممانعت از سوى خدابخشى دادیار ناظر بر زندانیان سیاسى زندان اوین «سر موضع بودن» وى عنوان شده است.
آقاى خدابخشى، دادیار ناظر بر زندان اوین، به همسر آقاى سلطانى گفته است مادامى که همسرش «سر موضع» باشد به ایشان مرخصى تعلق نمى گیرد.
خانم مائده سلطانى دختر این وکیل زندانى به خبرنگار هرانا گفت: «پدرم بعد از شنیدن این دلیل، در بازدید خدابخشى از زندان اوین به وى اعتراض کرده است که به چه حقى چنین حرفى زده و یک قاضى باید بى طرف باشد»
به گزارش هرانا، با وجود اینکه خانواده آقاى سلطانى به زحمت وثیقه یک میلیاردى تعیین شده را تهیه کرده و هزینه هاى کارشناسى آن را نیز پرداخت کرده‌اند ولى هنوز با مرخصى ایشان موافقت نشده است. خانم سلطانى با اشاره به بى نتیجه بودن درخواست هاى مکرر مرخصى ایشان درباره احتمال مرخصى نوروزى گفت: «اگر قرار به مرخصى باشد مرخصى استعلاجى مهم‌تر و فورى‌تر بوده که نداده‌اند و درباره مرخصى نوروزى هم خبر جدیدى نداریم و منتظریم».
آقاى سلطانى، وکیل خوشنام و فعال در پرونده هاى مختلف حقوق بشرى، به دلیل ایستادگى حقوقى‌اش مغضوب مقامات دادستانى قرار گرفته است.
عبدالفتاح سلطانى عضو مؤسس کانون مدافعان حقوق بشر، در اسفند ماه ۱۳۹۰، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی پیر عباس به ۱۸ سال حبس در تبعید به شهر برازجان و ۲۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شد که در مرحله تجدید نظرحکم حبس به ١٣ سال کاهش یافت.
 soltani3

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر