۱۳۹۳ اسفند ۲۶, سه‌شنبه

مخالفت دادستانى با درخواست مرخصى اسدالله اسدى

حسین مرادی
علیرغم شرایط روحى و جسمى وخیم، دادستانى تهران با درخواست مرخصى نوروزى اسدالله اسدى فعال فرهنگى آذربایجانى مخالفت کرد.
 اسدالله اسدى دغدغان، زندانى ۶۴ساله که در آستانه پنجمین سال حبس خود به سر مى برد، براى رسیدگى به وضعیت وخیم پزشکى، ادامه درمان و دیدار خانواده‌اش درخواست مرخصى کرد که با مخالفت مقامات دادستانى و زندان اوین روبرو شد.
یکى از بستگان این زندانى به خبرنگار هرانا گفت که دکتر اسدى در پى تحمل شرایط دشوار و انواع شکنجه در طول دوران بازداشت و زندان، علاوه بر کهولت سن و مشکلات جسمى، به مشکلات روحى و رفتارى دچار شده است و ممکن است این عدم تعادل روانى منجر به پرونده‌سازى جدیدى براى وى شود.
این منبع در گفتگو با هرانا گفت: «با آزار و اذیت و تحریک ایشان و شکایت زندان یک پرونده جدید براى تخریب اموال و شکستن دوربین به وى زده‌اند، بعد از این همه آزار و شکنجه پیرمرد و از هم پاشیدن خانواده، به جاى اینکه ما شاکى باشیم، زندان شاکى است».
دکتر اسدى که در تبریز به طبابت مشغول بود در ٢١ تیرماه ١٣٨٩ به اتهام ارتباط با دول متخاصم بازداشت و مدت ۵ ماه در سلول انفرادى بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز تحت شکنجه و بازجویى قرار گرفت.
این زندانى در پى تشدید فشار‌ها در اسفند ١٣٩٠ در زندان اوین اقدام به خودکشى کرد که با سرعت عمل هم‌بندیان از مرگ نجات پیدا کرد.

esullah-esedi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر