۱۳۹۴ اسفند ۲, یکشنبه

نهمین روز اعتصاب غذا؛ امیر گلستانی به بیمارستان اعزام نشد

حسین مرادی
امیر گلستانی، زندانی سیاسی زندان اوین که قرار بود برای مداوای بیماری پوستی به بیمارستان اعزام شود، به دلیل غیرقانونی خواندن لباس اجباری زندان و دستبند، به بیمارستان اعزام نشد. این زندانی بیش از یک هفته است که در اعتراض به عدم موافقت با درخواست آزادی مشروطش اعلام اعتصاب غذا کرده است.
 با وجود اینکه امیر گلستانی وثیقه ای به ارزش چهارصد میلیون تومان در گرو دادستانی دارد، با مرخصی وی به قید وثیقه نیز موافقت نمی شود.
آقای گلستانی از بیست و سوم بهمن ماه با مطالبه آزادی مشروط اعلام اعتصاب غذا کرده است ولی مسئولین زندان و دادستانی تا به حال واکنشی به خواسته های او نشان نداده اند.
او گفته که حسن رفتار و درخواست آزادی مشروطش از طرف زندان تأیید شده و در انتظار تصمیم نهایی دادستانی است.
مطابق قانون مجازات، محکومین با حبس زیر ده سال پس از گذراندن یک سوم حبس، در صورت حسن رفتار و عدم استفاده قبلی، شرایط برخورداری از آزادی مشروط را دارند.
امیر گلستانی بیست ونهم مرداد ۱۳۹۲ از سوی اطلاعات سپاه بازداشت و به بند دو-الف زندان اوین منتقل شد. او به همراه چند تن دیگر طی پرونده ای مشترک و موسوم به «فعالین فیسبوکی» مدت ها در بند دو الف برای بازجویی و اعتراف علیه خود تحت فشار بود و در آذرماه با پایان بازجویی به بند ۳۵۰ اوین منتقل شد.
«اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی»،  «اهانت به مقدسات»، « اهانت به حضرت امام و رهبر»، «توهین به سران سه قوه» و «انتشار تصاویر مبتذل از طریق سامانه رایانه» اتهاماتی بود که به امیر گلستانی و سایر افراد بازداشت شده وارد شده بود.
پرونده این این افراد برای بازپرسی به شعبه شش دادسرای «شهید مقدسی» اوین و بازپرس ناصری و سپس برای دادرسی به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ارجاع شد.
قاضی مقیسه ریاست شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، اوایل خرداد ۱۳۹۳، این افراد را با اتهاماتی که در بالا آمد مجموعا به ۱۲۸ سال حبس تعزیری محکوم کرد. امیر گلستانی نیز با احتساب مجموع اتهامات به بیست سال و یک روز حبس تعزیری محکوم شد.
شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر به ریاست قاضی پورعرب در فروردین ماه امسال با اعمال ماده ۱۳۴ و تجمیع جرائم گلستانی را به هفت سال و نه ماه حبس محکوم کرد. او پس از قطعی شدن حکم از بند ۳۵۰ به بند هشت منتقل شد.
نیمی از باقیمانده محکومیت این زندانی در خرداد ماه ۱۳۹۴ مشمول عفو قرار گرفت.
امیر گلستانی متولد آبان ۵۹ مدیریت صفحات فیسبوکی «زندگی سگی» و «زندگی شیرین» را به عهده داشت که با لحنی طنز و اعتراضی به مسائل سیاسی و اجتماعی می پرداخت. او هم اینک در بند هشت زندان اوین سومین سال حبس را می گذراند.
amir golestani

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر